Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tävlings/charger/köttar-lagg - Jakten på visdom!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 841967" data-attributes="member: 54815"><p>@IngemarH79, Katanan är ganska intressant, såg en i liftkön idag som hade dem. Lite kluven om rockern på den bara.</p><p></p><p> [USER=49358]@PNyberg[/USER], okej, spann skall det vara alltså? I teorin känns det nog som en bra idé ju mer jag funderar.</p><p></p><p>Det där men NM låter grymt, farsan är redan på att åka dit!</p><p></p><p></p><p>Har kontakt med två återförsäljare av Völkl, så ska nog kunna testa Katanan i alla fall, som sagt är jag tveksam till rockern på den, just eftersom PNyberg skrev att tävlingskidor gärna ska ha spann.</p><p></p><p>Nordica Girish verkar också väldigt intressant, och den skulle jag nog också kunna testa. Har testat Enforcer, dock i 177 och jag älskade dem i pisten! Helt underbara. Switchåkande blir det nog inte så mycket med dessa skidor ändå, så det spelar inte så stor roll.</p><p></p><p></p><p>Salomon laggen känns ju sådär. Lite väl breda kanske? Såg ett par för några dagar sen och de var ju inte små precis.</p><p></p><p>ANT har jag tittat på innan och var väldigt nära på att köpa till och med. Dock har jag aldrig ens sett par i verkligheten (lite konstigt faktiskt) och skulle vilja klämma lite först. Men billiga var det, så jag kanske slår till ändå. Lite mera visdom först bara.</p><p></p><p></p><p>Ant'en her helt klart intressant.</p><p></p><p>Har nog redan ställt in mig på att skippa Hendryx. Säkert jättefina skidor men får inte ihop det i riktigt i huvet att köra dem på en storbergstävling.</p><p></p><p>Har dåligt förtroende för Salomon, har åkte på en massa dåliga Salomonlagg förut. Bindnigar kan de göra, men skidorna, kläderna osv, känns inte som riktigt rätt på nåt sätt. Skulle dock gärna vilja testa framförallt Czaren och Rocker2, då båda ser väldigt bra ut på papperet. </p><p></p><p>Tack så mycket för alla svar!</p><p></p><p>Jag har inte bestämt mig än, men Ant'en är just nu skidan som är mest intressant. Ska försöka testa Katana och Girish också.</p><p></p><p>Men tipsa gärna mer! Argumentera och förklara och allt det där. Hjälper det inte mig så hjälper det någon annan, så skriv på bara!</p><p></p><p>EDIT: Får även tag på Atomic billigt och snabbt, finns det några bra där?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 841967, member: 54815"] @IngemarH79, Katanan är ganska intressant, såg en i liftkön idag som hade dem. Lite kluven om rockern på den bara. [USER=49358]@PNyberg[/USER], okej, spann skall det vara alltså? I teorin känns det nog som en bra idé ju mer jag funderar. Det där men NM låter grymt, farsan är redan på att åka dit! Har kontakt med två återförsäljare av Völkl, så ska nog kunna testa Katanan i alla fall, som sagt är jag tveksam till rockern på den, just eftersom PNyberg skrev att tävlingskidor gärna ska ha spann. Nordica Girish verkar också väldigt intressant, och den skulle jag nog också kunna testa. Har testat Enforcer, dock i 177 och jag älskade dem i pisten! Helt underbara. Switchåkande blir det nog inte så mycket med dessa skidor ändå, så det spelar inte så stor roll. Salomon laggen känns ju sådär. Lite väl breda kanske? Såg ett par för några dagar sen och de var ju inte små precis. ANT har jag tittat på innan och var väldigt nära på att köpa till och med. Dock har jag aldrig ens sett par i verkligheten (lite konstigt faktiskt) och skulle vilja klämma lite först. Men billiga var det, så jag kanske slår till ändå. Lite mera visdom först bara. Ant'en her helt klart intressant. Har nog redan ställt in mig på att skippa Hendryx. Säkert jättefina skidor men får inte ihop det i riktigt i huvet att köra dem på en storbergstävling. Har dåligt förtroende för Salomon, har åkte på en massa dåliga Salomonlagg förut. Bindnigar kan de göra, men skidorna, kläderna osv, känns inte som riktigt rätt på nåt sätt. Skulle dock gärna vilja testa framförallt Czaren och Rocker2, då båda ser väldigt bra ut på papperet. Tack så mycket för alla svar! Jag har inte bestämt mig än, men Ant'en är just nu skidan som är mest intressant. Ska försöka testa Katana och Girish också. Men tipsa gärna mer! Argumentera och förklara och allt det där. Hjälper det inte mig så hjälper det någon annan, så skriv på bara! EDIT: Får även tag på Atomic billigt och snabbt, finns det några bra där? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tävlings/charger/köttar-lagg - Jakten på visdom!
Tillbaka
Topp