Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
tävlingstips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 173286" data-attributes="member: 33485"><p>Nu var det ju extremskidåkning han var ute efter. hemsidan till dreams är <a href="http://www.dreams.se" target="_blank">http://www.dreams.se</a> där är dock bara jib.</p><p></p><p>Det kan nog bli svårt att hitta en sådan friåkningstävling du pratar om, säg gärna till om du hittar en. Jag var uppe o körde sm nu i våras och jag kan säga att det var en glad samling mer eller mindre proffesionella åkare blandat med vanliga åkare som alla bara ville åka och ha skoj, alltså en inte full så seriös tävling om man inte vill det</p><p></p><p>Sen finns ju Stryn freelinejam (har inte vart där), men det ska tydligen vara en mycket rolig tävling på en mer lekfull nivå.</p><p></p><p>Som sommar, försäsongsträning brukar jag köra följande:</p><p>Sommar: MTB, bouldering, Le Parkour (nytt för i år dock) och köra inlines på alla möjliga sätt. Då får du bra styrketräning, kondition, balans och klättringen ger dig grymt starka senor så skaderisken blir avsevärt mycket lägre.</p><p>Höst: I princip samma, fast mer inriktat på MTB och bouldering samt styrketräning för att få upp den extra styrkan och få lite extra, skyddande muskelvävnad.</p><p></p><p>Men hur man vill lägga upp träningen är ju högst individuellt, detta är ett sätt jag trivs med för det håller det hela på en mer lekfull nivå vilket gör att iaf inte jag tröttnar på det. Att ge sig ut på ett 2 timmars löparpass varvat med gymet är inte riktigt min grej...</p><p></p><p>Hoppas du kan få lite nytta av detta</p><p>/Robert</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 173286, member: 33485"] Nu var det ju extremskidåkning han var ute efter. hemsidan till dreams är [URL]http://www.dreams.se[/URL] där är dock bara jib. Det kan nog bli svårt att hitta en sådan friåkningstävling du pratar om, säg gärna till om du hittar en. Jag var uppe o körde sm nu i våras och jag kan säga att det var en glad samling mer eller mindre proffesionella åkare blandat med vanliga åkare som alla bara ville åka och ha skoj, alltså en inte full så seriös tävling om man inte vill det Sen finns ju Stryn freelinejam (har inte vart där), men det ska tydligen vara en mycket rolig tävling på en mer lekfull nivå. Som sommar, försäsongsträning brukar jag köra följande: Sommar: MTB, bouldering, Le Parkour (nytt för i år dock) och köra inlines på alla möjliga sätt. Då får du bra styrketräning, kondition, balans och klättringen ger dig grymt starka senor så skaderisken blir avsevärt mycket lägre. Höst: I princip samma, fast mer inriktat på MTB och bouldering samt styrketräning för att få upp den extra styrkan och få lite extra, skyddande muskelvävnad. Men hur man vill lägga upp träningen är ju högst individuellt, detta är ett sätt jag trivs med för det håller det hela på en mer lekfull nivå vilket gör att iaf inte jag tröttnar på det. Att ge sig ut på ett 2 timmars löparpass varvat med gymet är inte riktigt min grej... Hoppas du kan få lite nytta av detta /Robert [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
tävlingstips
Tillbaka
Topp