Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech till Hoji W - VILKEN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="martinvilhelmsson" data-source="post: 1093120" data-attributes="member: 146459"><p>Kan tyvärr inte hjälpa dig med bindningar eftersom jag själv åker telemark men det finns det många andra som kan.</p><p></p><p>Har inte hundra koll på skidorna som sådana heller men är lite i sama sits vad gäller att välja typ av skidor att ha i stallet. Själv så turar jag mest i framförallt Norge men har fått lust på en lite bredare/biffigarreskida för anleggsnära åkning.</p><p></p><p>Men det jag skulle säga är att om du bara ska ha ett par så hade jag behållit Combacksen tycker de andra blir allt för fetta för att tura med i Skandinavien förutom på dagar när de kommit sjukt mycket snö. Är inte kul att gå runt med så bredda skidor när de blir hårt eller långt.</p><p></p><p>Alternativt tycker jag är om du har lust på Hojin att skaffa ett annat par som är mer lämpade för tur med midja nånstans mellan 90-100mm.</p><p></p><p>/Martin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="martinvilhelmsson, post: 1093120, member: 146459"] Kan tyvärr inte hjälpa dig med bindningar eftersom jag själv åker telemark men det finns det många andra som kan. Har inte hundra koll på skidorna som sådana heller men är lite i sama sits vad gäller att välja typ av skidor att ha i stallet. Själv så turar jag mest i framförallt Norge men har fått lust på en lite bredare/biffigarreskida för anleggsnära åkning. Men det jag skulle säga är att om du bara ska ha ett par så hade jag behållit Combacksen tycker de andra blir allt för fetta för att tura med i Skandinavien förutom på dagar när de kommit sjukt mycket snö. Är inte kul att gå runt med så bredda skidor när de blir hårt eller långt. Alternativt tycker jag är om du har lust på Hojin att skaffa ett annat par som är mer lämpade för tur med midja nånstans mellan 90-100mm. /Martin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech till Hoji W - VILKEN?
Tillbaka
Topp