Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tecnica Cochise 130
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1144436" data-attributes="member: 11566"><p>Har nu fått ett par veckor med dessa och surefoot iinersula och innersko.</p><p></p><p>Efter två veckor så var jag förbi surefoot och dom "paddade" upp kring hälen (man sprutar tydligen inte skum ner runt hälen.....) vilket gjorde en ofantlig skillnad!! </p><p></p><p>För att få till en "stabilare" pjäxa och ett styvare flex så får jag spänna spännena kring vaden rätt så rejält men väl med det gjort så är pjäxan hyfsat styv, funkar kanon till skidläreriet och nästan hela vägen till full gas med mina Nordica Dobberman Spitfire, känner att jag i högre farter och högre krafter kanske inte riktigt alltid får till det trycket på skidorna via pjäxorna som jag önskar men det kan i all ärlighet bero på att jag fegar lite......</p><p></p><p>Körde lite pist idag med mina Rustler 11 under fötterna och trots varmt väder så höll pjäxorna måttet och förde över bra med kraft till skidorna.</p><p></p><p>Har inte turat med dom ännu, men har inte allt för stora förhoppningar på gåläget och "gradantalet", men på andra sidan så är ju inte pjäxan köpt för att gå långturer med......</p><p></p><p>Enda kruxet hittills har varit att efter bara någon dag så släppte gummit i framkant på högerskon vilket tydligen är ett kännt problem, surefoot bytte ut alla fyra "bottenplattorna" utan att tveka och dom har hållit sig hela hittills. </p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1144436, member: 11566"] Har nu fått ett par veckor med dessa och surefoot iinersula och innersko. Efter två veckor så var jag förbi surefoot och dom "paddade" upp kring hälen (man sprutar tydligen inte skum ner runt hälen.....) vilket gjorde en ofantlig skillnad!! För att få till en "stabilare" pjäxa och ett styvare flex så får jag spänna spännena kring vaden rätt så rejält men väl med det gjort så är pjäxan hyfsat styv, funkar kanon till skidläreriet och nästan hela vägen till full gas med mina Nordica Dobberman Spitfire, känner att jag i högre farter och högre krafter kanske inte riktigt alltid får till det trycket på skidorna via pjäxorna som jag önskar men det kan i all ärlighet bero på att jag fegar lite...... Körde lite pist idag med mina Rustler 11 under fötterna och trots varmt väder så höll pjäxorna måttet och förde över bra med kraft till skidorna. Har inte turat med dom ännu, men har inte allt för stora förhoppningar på gåläget och "gradantalet", men på andra sidan så är ju inte pjäxan köpt för att gå långturer med...... Enda kruxet hittills har varit att efter bara någon dag så släppte gummit i framkant på högerskon vilket tydligen är ett kännt problem, surefoot bytte ut alla fyra "bottenplattorna" utan att tveka och dom har hållit sig hela hittills. /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tecnica Cochise 130
Tillbaka
Topp