Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Teknikfråga piståkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jwunsche" data-source="post: 1094038" data-attributes="member: 139084"><p>Det är självklart svårt att veta vilket tips som skulle hjälpa just dig. Det som fick mig att känna att jag fick till kantningen var ett av tipsen i den fantastiskt roliga och bra boken Allen & Mike’s Really Cool Telemark Tips. Big toe, little toe. Det kan låta fånigt men att fokusera på kantningen genom att tänka på att klämma ner lilltån respektive stortån gjorde stor skillnad för mig. Allen & Mike tycker man ska tänka att man har en vindruva under tån som man ska squischa — tycker man att det känns lite kladdigt så kan man bara tänka att man ska trycka ner tån i backen. Jag tror att det kan vara bra att nöta mer i flackare terräng och se till att det sitter där innan du tacklar de brantare backarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jwunsche, post: 1094038, member: 139084"] Det är självklart svårt att veta vilket tips som skulle hjälpa just dig. Det som fick mig att känna att jag fick till kantningen var ett av tipsen i den fantastiskt roliga och bra boken Allen & Mike’s Really Cool Telemark Tips. Big toe, little toe. Det kan låta fånigt men att fokusera på kantningen genom att tänka på att klämma ner lilltån respektive stortån gjorde stor skillnad för mig. Allen & Mike tycker man ska tänka att man har en vindruva under tån som man ska squischa — tycker man att det känns lite kladdigt så kan man bara tänka att man ska trycka ner tån i backen. Jag tror att det kan vara bra att nöta mer i flackare terräng och se till att det sitter där innan du tacklar de brantare backarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Teknikfråga piståkning
Tillbaka
Topp