Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Teknikfråga - skida som kraftigt överstyr
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1084704" data-attributes="member: 83225"><p>Läs igen och sen kan vi ta det ett varv till. Ja, det är ganska självklart att om framhjulen tappar greppet så kommer det att gå rakt fram. Det är därför jag skriver "om det finns grepp". (Liknelsen används ju för att beskriva vad som händer när nosen på skidan plötsligt bromsas upp mitt i en sväng. Att låsa upp hjulen så de börjar kana vore ju snarare som att inget händer med nosen...) Jag lovar, om jag ger mig ut på lunchen nu och kör vettigt fort i en kurva och applicerar lagom tryck på bromsen så kommer bakänden att först lätta och sen komma åkandes. Farten med vilket detta sker kommer förstås bero på chassits komposition men ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1084704, member: 83225"] Läs igen och sen kan vi ta det ett varv till. Ja, det är ganska självklart att om framhjulen tappar greppet så kommer det att gå rakt fram. Det är därför jag skriver "om det finns grepp". (Liknelsen används ju för att beskriva vad som händer när nosen på skidan plötsligt bromsas upp mitt i en sväng. Att låsa upp hjulen så de börjar kana vore ju snarare som att inget händer med nosen...) Jag lovar, om jag ger mig ut på lunchen nu och kör vettigt fort i en kurva och applicerar lagom tryck på bromsen så kommer bakänden att först lätta och sen komma åkandes. Farten med vilket detta sker kommer förstås bero på chassits komposition men ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Teknikfråga - skida som kraftigt överstyr
Tillbaka
Topp