Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tekniska högskolor nära Skidorter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TellyHelly" data-source="post: 945324" data-attributes="member: 34270"><p>För att ta hela graden är NTNU i Trondheim ett hett tips. Jag pluggar till civilingenjör här och vi har ok skidåkning 15 min från skolan. Sen ligger Åre och Oppdal under 2 timmar bort. Vill man gå topptur finns det möjligheter "överallt". Så det blir skidåkning varje helg och har det snöat blir det en dag/kväll i veckan. </p><p></p><p>Som svensk får man mer i studielån och -bidrag än om man hade pluggat i Sverige, eller varit norsk och pluggar i Norge, så man ska klara sig ekonomiskt också. </p><p></p><p>Skolan är även bra, och om man kan tänka sig att jobba i Norge efteråt är det inga problem att få sig jobb i alla fall. </p><p></p><p>För ett utbytesår är Boulder i Colorado ett alternativ. Där har du Arapahoe Basin och Loveland Pass närmare än 2 timmar iväg, och andra lite större orter som Breckenridge och Vail i närheten. Boulder är en av städerna i USA som jag tycker bäst om. Det är ganska laidback och man kan både gå och cykla dit man vill (behöver inte använda bilen som överallt annars i USA). Dessutom kan man cykla mountainbike året runt. </p><p></p><p>Om skolan i Boulder är bra vet jag dock inte. Men spelar det så stor roll när man söker jobb?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TellyHelly, post: 945324, member: 34270"] För att ta hela graden är NTNU i Trondheim ett hett tips. Jag pluggar till civilingenjör här och vi har ok skidåkning 15 min från skolan. Sen ligger Åre och Oppdal under 2 timmar bort. Vill man gå topptur finns det möjligheter "överallt". Så det blir skidåkning varje helg och har det snöat blir det en dag/kväll i veckan. Som svensk får man mer i studielån och -bidrag än om man hade pluggat i Sverige, eller varit norsk och pluggar i Norge, så man ska klara sig ekonomiskt också. Skolan är även bra, och om man kan tänka sig att jobba i Norge efteråt är det inga problem att få sig jobb i alla fall. För ett utbytesår är Boulder i Colorado ett alternativ. Där har du Arapahoe Basin och Loveland Pass närmare än 2 timmar iväg, och andra lite större orter som Breckenridge och Vail i närheten. Boulder är en av städerna i USA som jag tycker bäst om. Det är ganska laidback och man kan både gå och cykla dit man vill (behöver inte använda bilen som överallt annars i USA). Dessutom kan man cykla mountainbike året runt. Om skolan i Boulder är bra vet jag dock inte. Men spelar det så stor roll när man söker jobb? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tekniska högskolor nära Skidorter?
Tillbaka
Topp