Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tekniska råd till en total nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wessozi" data-source="post: 1072388" data-attributes="member: 157234"><p>Gött! :D Var var det du åkte? Kul att ha en newbie som mig att diskutera med! Jag har precis lärt mig S-svängar, men ja kan ju säga vad jag försökte med för att kompa de problem du har.</p><p></p><p>Falling leaf är en jätteviktig övning och när du hanterar de både toeside och heelside är du nog redo att ta dig till "stora" backen. Skulle kanske rekommendera att gå steg för steg så ist för grön backe går du blå och när du "fixar" det tar du röd. Men det är olika. Jag började direkt på röd.</p><p></p><p>När det gäller frågorna, först och främst! Kolla på videorna igen. JA. Igen. Men denna gång tänk på hur du själv gjorde och studera verkligen instruktörens kropp och rörelser, pay attention to the feet. </p><p></p><p>Anyway - folk har säkert andra förklaringar än mig oxå men heregoes:</p><p></p><p>1) När du reser dig, om du e osäker och inte kan köra direkt, så se till att brädan är a) riktad perpendicular to the slope b) prova hacka in brädan en gng i snön, och res dig försiktigt samtidigt som du försöker hitta en mittpunkt genom att sakta flytta hela kroppsvikten mot ena eller andra hållet dit brädan inte flyttar på sig.</p><p></p><p>2) Kämpa aldig emot. Funkar sällan :P Men jag anar att det sker när du blir allt er och mer riktad mot backen? Även där handlar det om att rikta om sig. Det kanske låter ologiskt, men luta dig FRAMMÅT / nedför backen och rotera kroppen/handen dit du vill justera dig till. i ditt case, säg du kör heelside, falling leaf, goofy, så luta dig ner och rotera åt höger.</p><p></p><p>3) som sagt, anytime! Jag fann det mer bestraffande att köra röd pist direkt varför man blir mer rädd att misslyckas varför man kanske tänker sig för mer. Givet att man då "studerat" tekniken. Men alla e olika. Men så länge du fixar falling leaf och bromsa kan du egentligen köra vilken pist som helst. Tar olika lång tid och du kmr säkert mest bara ploga i början.</p><p></p><p>Nästa steg blir väl att göra en C-sväng. En rolig sak jag kom på som "lärde" mig det var att på grön backe spinna på snön. Jag åker jättesakta och snurrar bara. Kommer ramla x antal ggr men till slut lär du dina fötter exakt när du ska skifta din vikt och lutning på tårna. Och så ser det coolt ut tyckte jag när jag såg någon annan göra det haha.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wessozi, post: 1072388, member: 157234"] Gött! :D Var var det du åkte? Kul att ha en newbie som mig att diskutera med! Jag har precis lärt mig S-svängar, men ja kan ju säga vad jag försökte med för att kompa de problem du har. Falling leaf är en jätteviktig övning och när du hanterar de både toeside och heelside är du nog redo att ta dig till "stora" backen. Skulle kanske rekommendera att gå steg för steg så ist för grön backe går du blå och när du "fixar" det tar du röd. Men det är olika. Jag började direkt på röd. När det gäller frågorna, först och främst! Kolla på videorna igen. JA. Igen. Men denna gång tänk på hur du själv gjorde och studera verkligen instruktörens kropp och rörelser, pay attention to the feet. Anyway - folk har säkert andra förklaringar än mig oxå men heregoes: 1) När du reser dig, om du e osäker och inte kan köra direkt, så se till att brädan är a) riktad perpendicular to the slope b) prova hacka in brädan en gng i snön, och res dig försiktigt samtidigt som du försöker hitta en mittpunkt genom att sakta flytta hela kroppsvikten mot ena eller andra hållet dit brädan inte flyttar på sig. 2) Kämpa aldig emot. Funkar sällan :P Men jag anar att det sker när du blir allt er och mer riktad mot backen? Även där handlar det om att rikta om sig. Det kanske låter ologiskt, men luta dig FRAMMÅT / nedför backen och rotera kroppen/handen dit du vill justera dig till. i ditt case, säg du kör heelside, falling leaf, goofy, så luta dig ner och rotera åt höger. 3) som sagt, anytime! Jag fann det mer bestraffande att köra röd pist direkt varför man blir mer rädd att misslyckas varför man kanske tänker sig för mer. Givet att man då "studerat" tekniken. Men alla e olika. Men så länge du fixar falling leaf och bromsa kan du egentligen köra vilken pist som helst. Tar olika lång tid och du kmr säkert mest bara ploga i början. Nästa steg blir väl att göra en C-sväng. En rolig sak jag kom på som "lärde" mig det var att på grön backe spinna på snön. Jag åker jättesakta och snurrar bara. Kommer ramla x antal ggr men till slut lär du dina fötter exakt när du ska skifta din vikt och lutning på tårna. Och så ser det coolt ut tyckte jag när jag såg någon annan göra det haha. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tekniska råd till en total nybörjare
Tillbaka
Topp