Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 876859" data-attributes="member: 63059"><p>Om vi börjar med pjäxorna,, jag har samma bekymmer som du med cirkulationen,,, men Scarpa T-1 är mitt val, dock ej optimal om man går mycket på topptur, då är T-2 att föredra,. men för pisten och även offpist så får du en bra stadig känsla med T-1an, sedan vad gäller bindningen, så tycker jag att Rottafella cobra R-8 är en kanonbindning, stadig bra när man vill "fuska" med carvingsväng, skidorna är igentligen desamma som till alpin åkning, jag åker vanligtvis på Extrem Patriot 191, 136-92-122, det vill säga en bra skärning. inte för smal, det är en kanonskida för alla underlag, kanske lite dyr för en fattig student ; ) men så att du får en uppfattning om måtten, det är en skida jag svåreligen kan tänka mig att du växer ur,, Har provat mycket olika skidor, och det finns mycket som är bra,, jag skulle föreslå att du köper pjäxor nu,, och var bor du? har du möjlighet att vara med på någon skidtestarhelg på försäsongen,, vet dock ej hur tillgängligheten är med telemark, annars kan jag föreslå att du försöker vara med på Stubai telemarkfest som äger rum i November, där finns möjlighet att testa det mesta, även få råd av mycket kunniga och erfarna telisåkare,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 876859, member: 63059"] Om vi börjar med pjäxorna,, jag har samma bekymmer som du med cirkulationen,,, men Scarpa T-1 är mitt val, dock ej optimal om man går mycket på topptur, då är T-2 att föredra,. men för pisten och även offpist så får du en bra stadig känsla med T-1an, sedan vad gäller bindningen, så tycker jag att Rottafella cobra R-8 är en kanonbindning, stadig bra när man vill "fuska" med carvingsväng, skidorna är igentligen desamma som till alpin åkning, jag åker vanligtvis på Extrem Patriot 191, 136-92-122, det vill säga en bra skärning. inte för smal, det är en kanonskida för alla underlag, kanske lite dyr för en fattig student ; ) men så att du får en uppfattning om måtten, det är en skida jag svåreligen kan tänka mig att du växer ur,, Har provat mycket olika skidor, och det finns mycket som är bra,, jag skulle föreslå att du köper pjäxor nu,, och var bor du? har du möjlighet att vara med på någon skidtestarhelg på försäsongen,, vet dock ej hur tillgängligheten är med telemark, annars kan jag föreslå att du försöker vara med på Stubai telemarkfest som äger rum i November, där finns möjlighet att testa det mesta, även få råd av mycket kunniga och erfarna telisåkare, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Tillbaka
Topp