Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 876983" data-attributes="member: 63059"><p>Tack för att du rättar mig I3ea, du har koll, jag borde ta det saktare när jag skriver,, rätt mått för 191an är 140/92/126,, enligt produktbeskrivningen är det en skida för duktiga åkare, men den är även förlåtande, så att om en nybörjare på telemark, ( men åker alpint bra ) går ner en längd på skidan så ska den va lättåkt. Men jag förutsätter då att Vargaas har åkt mycket alpint, sedan vad gäller 17m svängradie, så kan jag säga att jag åkt på skidor med 14m svängradie som varit mkt mer trögsvängda. Jag vill inte tro att Vargaas bara kommer att åka kortsvängar,och den går utmärkt att åka kortsvängar med, det gäller att hitta en skida som är så allsidig som möjligt, för att ha riktigt kul, jag har även ett par "manchestertuggare" och ett par rocker för telemark, men Patrioten används till 90% Jag är nu uppe i 102 skiddagar denna säsongen om vi räknar från september -10, även om många dagar bara har handlat om 1-2 tim skidåkning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 876983, member: 63059"] Tack för att du rättar mig I3ea, du har koll, jag borde ta det saktare när jag skriver,, rätt mått för 191an är 140/92/126,, enligt produktbeskrivningen är det en skida för duktiga åkare, men den är även förlåtande, så att om en nybörjare på telemark, ( men åker alpint bra ) går ner en längd på skidan så ska den va lättåkt. Men jag förutsätter då att Vargaas har åkt mycket alpint, sedan vad gäller 17m svängradie, så kan jag säga att jag åkt på skidor med 14m svängradie som varit mkt mer trögsvängda. Jag vill inte tro att Vargaas bara kommer att åka kortsvängar,och den går utmärkt att åka kortsvängar med, det gäller att hitta en skida som är så allsidig som möjligt, för att ha riktigt kul, jag har även ett par "manchestertuggare" och ett par rocker för telemark, men Patrioten används till 90% Jag är nu uppe i 102 skiddagar denna säsongen om vi räknar från september -10, även om många dagar bara har handlat om 1-2 tim skidåkning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Tillbaka
Topp