Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vargaas" data-source="post: 923334" data-attributes="member: 105330"><p>Märkt att tråden svävat ut lite.</p><p></p><p>Jag har iallafall köpt ett par skidor och pjäxor nu. Blev "K2 Shuksan" och ett par T1 Thermo. Dock har dem inte levererats än (köpt på Sport conrad). Valde skidorna då jag läst ett gott omdöme och de har en relativt kort svängradie. Lite längre än vad jag tänkt, men man kan inte få allt i världen.</p><p></p><p>Nu återstår bara monteringen, jag har monterat bindingar förr utan problem och haft lätt för det. Men nu när jag läst en hel del om monteringen för just telemark får jag andra känslor. Har läst så ögona blöder.</p><p></p><p>Finns det någon "standard" ?</p><p>Jag har läst om "Boot center"-placering och "center ball"-placering, men jag fattar nada om vad som skrivs(rör mest center ball placeringen).</p><p></p><p><strong>Vilken placering kör ni på? hur påverkar det eran körstil?</strong></p><p>Och framför allt, vilken placering av bindingen rekommenderar ni?</p><p></p><p>EDIT: Har iallafall fått bort bindningen på skidan men alla skruvar är totalt värdelösa. Förra ägaren använde antagligen inte en mejsel/bits med samma fattning och därav är några av skruvarna rundande.</p><p>Men Jag fick tillslut bort hela rasket utan några nämnvärda problem.</p><p>Iallafall, Så kommer ett nytt litet problem. Skruvar. Var hittar man skruvar som ska fästas i skidan? De ska ju vara rätt grova gängor på dem, och inte lyckats hitta något på Würth eller andra sådana affärer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vargaas, post: 923334, member: 105330"] Märkt att tråden svävat ut lite. Jag har iallafall köpt ett par skidor och pjäxor nu. Blev "K2 Shuksan" och ett par T1 Thermo. Dock har dem inte levererats än (köpt på Sport conrad). Valde skidorna då jag läst ett gott omdöme och de har en relativt kort svängradie. Lite längre än vad jag tänkt, men man kan inte få allt i världen. Nu återstår bara monteringen, jag har monterat bindingar förr utan problem och haft lätt för det. Men nu när jag läst en hel del om monteringen för just telemark får jag andra känslor. Har läst så ögona blöder. Finns det någon "standard" ? Jag har läst om "Boot center"-placering och "center ball"-placering, men jag fattar nada om vad som skrivs(rör mest center ball placeringen). [b]Vilken placering kör ni på? hur påverkar det eran körstil?[/b] Och framför allt, vilken placering av bindingen rekommenderar ni? EDIT: Har iallafall fått bort bindningen på skidan men alla skruvar är totalt värdelösa. Förra ägaren använde antagligen inte en mejsel/bits med samma fattning och därav är några av skruvarna rundande. Men Jag fick tillslut bort hela rasket utan några nämnvärda problem. Iallafall, Så kommer ett nytt litet problem. Skruvar. Var hittar man skruvar som ska fästas i skidan? De ska ju vara rätt grova gängor på dem, och inte lyckats hitta något på Würth eller andra sådana affärer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Tillbaka
Topp