Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 927227" data-attributes="member: 44806"><p>Tjaba!</p><p></p><p>Länken är död men jag förmodar att det handlar om ett par SkiLogik Bomb Squad eftersom ni pratar om 122-midja? Jag kör på Depth Hoar (143mm) i puder och Howitzer (110) i pist och blandad åkning. Howitzern har ett brutalt isbett och flyter bra i puder. Ganska styv och måttlig rocker, så den är inte en kork när det går riktigt långsamt men grym med fart. Bomb Squad är samma skärning, 12mm bredare och aningen mer rocker. Fortfarande bra pistegenskaper och kan utan vidare köras som endaskida. </p><p>Min Howitzer är körd en vecka och kan eventuellt söka en ny ägare om det är intressant? Den är borrad för NTN och har QuiverKiller inserts för häldelen, så när man ska resa kan man lämna plattan och ta av häldelarna. På så sätt packas skidorna helt platt, under ett annat par t.ex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 927227, member: 44806"] Tjaba! Länken är död men jag förmodar att det handlar om ett par SkiLogik Bomb Squad eftersom ni pratar om 122-midja? Jag kör på Depth Hoar (143mm) i puder och Howitzer (110) i pist och blandad åkning. Howitzern har ett brutalt isbett och flyter bra i puder. Ganska styv och måttlig rocker, så den är inte en kork när det går riktigt långsamt men grym med fart. Bomb Squad är samma skärning, 12mm bredare och aningen mer rocker. Fortfarande bra pistegenskaper och kan utan vidare köras som endaskida. Min Howitzer är körd en vecka och kan eventuellt söka en ny ägare om det är intressant? Den är borrad för NTN och har QuiverKiller inserts för häldelen, så när man ska resa kan man lämna plattan och ta av häldelarna. På så sätt packas skidorna helt platt, under ett annat par t.ex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Tele-utrustning för rookie
Tillbaka
Topp