Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
TELEBOARD för alla intresserade bli upplysta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spiii" data-source="post: 410608" data-attributes="member: 80262"><p>Jag beställde min teleboard och fick den för ett par veckor sedan. I helgen var jag uppe i Sälen och Trysil och åkte första gången.</p><p>Jag har åkt skidor sedan sjuttiotalet och bräda sedan -93 och gick tillbaka till skidor för några år sedan. Inte särskilt avancerad åkning, men jag kan hålla skaplig fart i de flesta backar och de flesta underlag. Jag har testat monoski för länge sedan men tyckte inte att det var särskilt kul.</p><p>Teleboarden ger en helt annan upplevelse än skidor eller snowboard. Den vanligaste jämförelsen gör de flesta med snowboard eftersom man står med båda fötterna på samma bräda. Det är ingen rimlig jämförelse tycker jag, dom är så helt olika!</p><p>På en Teleboard står man i fallinjen, inte "på tvären". Tyngdpunktsförskjutning sker i pjäxans längdriktning och styrning med höfter och knän i sidled, -tvärtom mot en snowboard. Jag upplevde att jag hade lite svårt att ställa om från snowboardåkning eftersom jag hade med mig en del "ovanor"därifrån. Men när jag kom underfund med hur Teleboarden fungerade så kändes den mycket friare än en snowboard. Tack vare sin längd (jag har en 181-a) så är den mycket stabilare på skär, men trots det så är den otroligt lättsvängd! Det tog mig knappt en halv dag att på egen hand komma underfund med hur jag skulle bete mig för att få brädan dit jag ville. Det tycker jag ger en bild av hur lätt det är att lära sig Teleboard, jag hade ingen tillhands som kunde instruera mig -ändå kunde jag åka utan större problem den andra dagen. Mitt största problem är min usla kondition! :-(</p><p>Teleboarden ger, åtminstone mig, möjlighet att lägga djupa carvingsvängar på ett sätt som varken snowboard eller skidor ger. Den gillar fart som en alpinbräda med hårda skor, men med en helt annan komfort och möjlighet att styra tyngdpunkt för olika förhållanden. Jag testade inte någon lössnöåkning, men det känns som om Teleboarden skulle vara suverän i puder!</p><p>Teleboard är något som jag verkligen kan rekommendera för den nyfikne som söker något nytt. Jag tror inte att den kommer att bli lika vanlig som snowboard, men uppmärksamheten man får när man åker Teleboard ger även den en liten kick för egot!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spiii, post: 410608, member: 80262"] Jag beställde min teleboard och fick den för ett par veckor sedan. I helgen var jag uppe i Sälen och Trysil och åkte första gången. Jag har åkt skidor sedan sjuttiotalet och bräda sedan -93 och gick tillbaka till skidor för några år sedan. Inte särskilt avancerad åkning, men jag kan hålla skaplig fart i de flesta backar och de flesta underlag. Jag har testat monoski för länge sedan men tyckte inte att det var särskilt kul. Teleboarden ger en helt annan upplevelse än skidor eller snowboard. Den vanligaste jämförelsen gör de flesta med snowboard eftersom man står med båda fötterna på samma bräda. Det är ingen rimlig jämförelse tycker jag, dom är så helt olika! På en Teleboard står man i fallinjen, inte "på tvären". Tyngdpunktsförskjutning sker i pjäxans längdriktning och styrning med höfter och knän i sidled, -tvärtom mot en snowboard. Jag upplevde att jag hade lite svårt att ställa om från snowboardåkning eftersom jag hade med mig en del "ovanor"därifrån. Men när jag kom underfund med hur Teleboarden fungerade så kändes den mycket friare än en snowboard. Tack vare sin längd (jag har en 181-a) så är den mycket stabilare på skär, men trots det så är den otroligt lättsvängd! Det tog mig knappt en halv dag att på egen hand komma underfund med hur jag skulle bete mig för att få brädan dit jag ville. Det tycker jag ger en bild av hur lätt det är att lära sig Teleboard, jag hade ingen tillhands som kunde instruera mig -ändå kunde jag åka utan större problem den andra dagen. Mitt största problem är min usla kondition! :-( Teleboarden ger, åtminstone mig, möjlighet att lägga djupa carvingsvängar på ett sätt som varken snowboard eller skidor ger. Den gillar fart som en alpinbräda med hårda skor, men med en helt annan komfort och möjlighet att styra tyngdpunkt för olika förhållanden. Jag testade inte någon lössnöåkning, men det känns som om Teleboarden skulle vara suverän i puder! Teleboard är något som jag verkligen kan rekommendera för den nyfikne som söker något nytt. Jag tror inte att den kommer att bli lika vanlig som snowboard, men uppmärksamheten man får när man åker Teleboard ger även den en liten kick för egot! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
TELEBOARD för alla intresserade bli upplysta
Tillbaka
Topp