Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark då jag har för avsikt att bli duktig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Karlberg" data-source="post: 95527" data-attributes="member: 32378"><p>Håller med föregående talare fullständing and val av skidor, tror också att elan 777 kan vara något </p><p>att kolla på... </p><p> </p><p>Lite om bindningar + pjäxor </p><p>Hur du väljer bland dessa handlar mest om hur "old school" du vill vara, jag rekommenderar dock </p><p>scarpa T1-r pjäxan. Bindningar vet jag inte så mycket om men jag tycker dom jag har är helt ok </p><p>(cobra). </p><p> </p><p>Slutligen: En viktig detalj som jag ofta tycker glöms bort är fångremmen. Här har jag inte svar </p><p>eftersom jag kört sönder _alla_ jag provat. Någon som har lite tips, har sett folk som kör med </p><p>remmar helt i stål men då riskerar man att köra av fästet på skon (som jag f.ö. också gjort)... Så </p><p>tänk efter, det är ju inte så kul att vurpa och sedan ta sig ner till botten av berget med en eller inga </p><p>skidor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Karlberg, post: 95527, member: 32378"] Håller med föregående talare fullständing and val av skidor, tror också att elan 777 kan vara något att kolla på... Lite om bindningar + pjäxor Hur du väljer bland dessa handlar mest om hur "old school" du vill vara, jag rekommenderar dock scarpa T1-r pjäxan. Bindningar vet jag inte så mycket om men jag tycker dom jag har är helt ok (cobra). Slutligen: En viktig detalj som jag ofta tycker glöms bort är fångremmen. Här har jag inte svar eftersom jag kört sönder _alla_ jag provat. Någon som har lite tips, har sett folk som kör med remmar helt i stål men då riskerar man att köra av fästet på skon (som jag f.ö. också gjort)... Så tänk efter, det är ju inte så kul att vurpa och sedan ta sig ner till botten av berget med en eller inga skidor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark då jag har för avsikt att bli duktig?
Tillbaka
Topp