Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Telemark -exempel, varningar och råd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="topptursbananen" data-source="post: 11136" data-attributes="member: 13833"><p>Kära lilla HITME, jag vet inte om man ska skratta eller gråta över detta inlägg från din sida. Detta lilla angrepp/påhopp på oss telemarksåkare måste ju bottna i att du förmodligen inte behärskar denna ädla konst som telemarksåkning är. Du kanske säkert har åkt en hel del men din oförmåga att samtidigt göra flera saker sätter gränser varpå du ej kan utvecklas till en fullgod telis-åkare, att samtidigt svänga OCH böja på benen övergår nog din simultan-kapacitet flera ggr om. </p><p>Och sedan att du påstår citat:</p><p>"Faktum är att den typiske telisåkaren är just en vekling, som inte vågar sig på de höga farter som ofta förknippas med monoskida eller andra övningar med hälen på plats" slut citat.</p><p>Jag kan bara skaka på huvudet och konstatera att bara för att inte du vågar stå på med lös häl så finns det dom som vågar.</p><p>Och sen vidare till din såkallade telemarkskola, har du glömt att läsa den själv????</p><p>Du skriver att man ska stå på som attans men lägger sedan in ett inlägg som till 100% motbevisar ditt tankesätt i "skolan".</p><p>Iochförsig så skriver du ju på slutet att allt du ovan skrivna text bara är för att vi inte ska tro att vi är speciella på nåt vis, men frågan torde väl bli vänd åt andra hållet eftr ett sådant här inlägg från din sida.</p><p>Nog verkar det mer som om att DU tror att du är nånting???</p><p></p><p>Kasta inte sten i glashus är ett ordspråk som jag tycker passar in här.</p><p></p><p>Hare bra, vänligen men jävligt bestämt / Jange</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="topptursbananen, post: 11136, member: 13833"] Kära lilla HITME, jag vet inte om man ska skratta eller gråta över detta inlägg från din sida. Detta lilla angrepp/påhopp på oss telemarksåkare måste ju bottna i att du förmodligen inte behärskar denna ädla konst som telemarksåkning är. Du kanske säkert har åkt en hel del men din oförmåga att samtidigt göra flera saker sätter gränser varpå du ej kan utvecklas till en fullgod telis-åkare, att samtidigt svänga OCH böja på benen övergår nog din simultan-kapacitet flera ggr om. Och sedan att du påstår citat: "Faktum är att den typiske telisåkaren är just en vekling, som inte vågar sig på de höga farter som ofta förknippas med monoskida eller andra övningar med hälen på plats" slut citat. Jag kan bara skaka på huvudet och konstatera att bara för att inte du vågar stå på med lös häl så finns det dom som vågar. Och sen vidare till din såkallade telemarkskola, har du glömt att läsa den själv???? Du skriver att man ska stå på som attans men lägger sedan in ett inlägg som till 100% motbevisar ditt tankesätt i "skolan". Iochförsig så skriver du ju på slutet att allt du ovan skrivna text bara är för att vi inte ska tro att vi är speciella på nåt vis, men frågan torde väl bli vänd åt andra hållet eftr ett sådant här inlägg från din sida. Nog verkar det mer som om att DU tror att du är nånting??? Kasta inte sten i glashus är ett ordspråk som jag tycker passar in här. Hare bra, vänligen men jävligt bestämt / Jange [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Telemark -exempel, varningar och råd
Tillbaka
Topp