Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
telemark med breda skidor ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 792213" data-attributes="member: 47499"><p>Inga problem med telisbindning på bredare skidor. Telis pjäxor är hårda och bindningarna styva så det är inga problem utan bara att köra på. Åker själv på ett par EHP186 men skulle inte tveka på att köra bredare om jag hade behov. En äldre modell av ehp iofs, 116 under dojan. Körde mycket som var stenhårt med den skidan (inte håriga linjer utan stenhård snö tråkigt nog..) Inga problem what so ever utan bara gött mos. Monterade med ett par HH 2.5cm bakom bootcenter. Inge joll med 3pinn linjer och allt vad endel pratar om utan det är bara till att smälla fast paketet över linjen eller nån centimeter bakom om man föredrar det. Telemark är inte läderpjäxor och tåbindningar längre utan rätt nära helt vanlig alpin åkning så ja.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 792213, member: 47499"] Inga problem med telisbindning på bredare skidor. Telis pjäxor är hårda och bindningarna styva så det är inga problem utan bara att köra på. Åker själv på ett par EHP186 men skulle inte tveka på att köra bredare om jag hade behov. En äldre modell av ehp iofs, 116 under dojan. Körde mycket som var stenhårt med den skidan (inte håriga linjer utan stenhård snö tråkigt nog..) Inga problem what so ever utan bara gött mos. Monterade med ett par HH 2.5cm bakom bootcenter. Inge joll med 3pinn linjer och allt vad endel pratar om utan det är bara till att smälla fast paketet över linjen eller nån centimeter bakom om man föredrar det. Telemark är inte läderpjäxor och tåbindningar längre utan rätt nära helt vanlig alpin åkning så ja. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
telemark med breda skidor ?
Tillbaka
Topp