Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
telemark med turutrustning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="offline" data-source="post: 851978" data-attributes="member: 73061"><p>Ok, sorry för troll-påhoppet!</p><p>Jag började som många andra för 18år sedan på 205 långa Tua Cirque och Asolo "lädersandaler". Åkte både både i Sverige och alperna. Jag lärde mig faktiskt åka skidor då, på telisar, hade ingen erfarenhet av utförsåkning.</p><p>Knäskydd blev ganska snabbt ett måste, när man var så trött att man föll ner med ena knäet på den andra skidan.</p><p>Blev nog ganska bra på den utrustningen ändå. Fick ett par år senare jobb som Telis-instruktör och reseledare/pistvisare i alperna. Inför den säsongen köpte jag mig ett par BD Resolution men riva bindning och ett par Scarpa T1! Fy farao vad jag var stolt över de pjäxorna! Att åka i T1 gmf med Asolosarna var helt klart som att gmf att sitta på en pinnstol med en skinnsoffa (hmm hur blev den liknelsen eg...) nåja, bla, bla, bla...</p><p></p><p>Det går alldeles utmärkt att åka på vilka skidor som helst, i vilka pjäxor som helst, varsohelst.</p><p>Bara att nöta på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="offline, post: 851978, member: 73061"] Ok, sorry för troll-påhoppet! Jag började som många andra för 18år sedan på 205 långa Tua Cirque och Asolo "lädersandaler". Åkte både både i Sverige och alperna. Jag lärde mig faktiskt åka skidor då, på telisar, hade ingen erfarenhet av utförsåkning. Knäskydd blev ganska snabbt ett måste, när man var så trött att man föll ner med ena knäet på den andra skidan. Blev nog ganska bra på den utrustningen ändå. Fick ett par år senare jobb som Telis-instruktör och reseledare/pistvisare i alperna. Inför den säsongen köpte jag mig ett par BD Resolution men riva bindning och ett par Scarpa T1! Fy farao vad jag var stolt över de pjäxorna! Att åka i T1 gmf med Asolosarna var helt klart som att gmf att sitta på en pinnstol med en skinnsoffa (hmm hur blev den liknelsen eg...) nåja, bla, bla, bla... Det går alldeles utmärkt att åka på vilka skidor som helst, i vilka pjäxor som helst, varsohelst. Bara att nöta på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
telemark med turutrustning!
Tillbaka
Topp