Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
telemark med turutrustning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="turtroll" data-source="post: 863641" data-attributes="member: 120669"><p>Hej igen!</p><p></p><p>Nu har utveklingen gått framåt!</p><p></p><p>Köpte ett par atomic beta tm 18 170cm långa, helt plötsligt kunde jag åka telemark,kändes åtminstonde så och sambon tyckte det såg ut som dom andra telemarksåkarna i backen (flottsbro)!</p><p></p><p>Efter detta har jag köpt ett par beggade scarpa t1 gul svarta, som jag provade för första ggn i dag i kläppen!</p><p></p><p>Nu kommer det intressanta,,,istället för att gå bättre så gick det ganska mycket sämre,pjäxorna kändes ju såklart väldigt mycket stadigare än skinnpjäxorna om vi bara pratar rakt fram,paralellsvängar och snabba stopp,</p><p></p><p>telemarksåkningen bara gick inte, kan knappt beskriva hur stel, orörlig jag kände mig,väldigt svårt att beskriva men den extra stabiliteten blev negativt direkt jag försökte åka telemark, kunde knappt tåböja och att böja/sänka kroppen var allmänt klumpig stel , tror det största problemet är det höga böjmotståndet och den extrema framåtlutningen på t1,</p><p></p><p>En halv dag blev det ,sen åkte jag ner till bilen och bytte till mina mjuka sköna skinnpjäxor och allt blev bra igen!</p><p></p><p>Nu är jag självklart väldigt förvirrad efter den här erfarenheten,blir inte bättre heller av att jag ser alla andra telemarksåkare med plastpjäxor som åker hur smidigt som helst med dessa!</p><p></p><p>Någon som varit i denna situation, och kanske har någon teori!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="turtroll, post: 863641, member: 120669"] Hej igen! Nu har utveklingen gått framåt! Köpte ett par atomic beta tm 18 170cm långa, helt plötsligt kunde jag åka telemark,kändes åtminstonde så och sambon tyckte det såg ut som dom andra telemarksåkarna i backen (flottsbro)! Efter detta har jag köpt ett par beggade scarpa t1 gul svarta, som jag provade för första ggn i dag i kläppen! Nu kommer det intressanta,,,istället för att gå bättre så gick det ganska mycket sämre,pjäxorna kändes ju såklart väldigt mycket stadigare än skinnpjäxorna om vi bara pratar rakt fram,paralellsvängar och snabba stopp, telemarksåkningen bara gick inte, kan knappt beskriva hur stel, orörlig jag kände mig,väldigt svårt att beskriva men den extra stabiliteten blev negativt direkt jag försökte åka telemark, kunde knappt tåböja och att böja/sänka kroppen var allmänt klumpig stel , tror det största problemet är det höga böjmotståndet och den extrema framåtlutningen på t1, En halv dag blev det ,sen åkte jag ner till bilen och bytte till mina mjuka sköna skinnpjäxor och allt blev bra igen! Nu är jag självklart väldigt förvirrad efter den här erfarenheten,blir inte bättre heller av att jag ser alla andra telemarksåkare med plastpjäxor som åker hur smidigt som helst med dessa! Någon som varit i denna situation, och kanske har någon teori! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
telemark med turutrustning!
Tillbaka
Topp