Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark på gamla skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 586856" data-attributes="member: 31089"><p>Nej skidor från 80-talet är inte att rekommendera. Skaffa en skida som inte är alltför kort eller alltför styv. Personligen så predikar jag ju alltid bredd då telemark inte skall åkas i pisten, men det är helt min egen åsikt. Kan vara skönt med en hyfsat lätt skida också när man skall kasta runt dem.</p><p></p><p> När det gäller bindningar så finns det ju en uppsjö som du kan välja mellan, jag har alltid föredragit G3/Targa men så länge du inte går på 10+ år gamla bindningar så är dem flesta godkända.</p><p></p><p> Sko bör du ha en hög plastpjäxa. Beror ju lite på hur mycket du skall tura men det är sällan du blir hindrad av att ha en med tre spännen och gärna hyfsat styvt skal.</p><p></p><p> Min personliga setup är: Fischer watea 191cm med G3/Targa bindning (racefjäder). Till dem har jag ett par Scarpa T1R. Jag är 170cm lång och väger 80+, ser mig själv som en åkare en bra bit över medel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 586856, member: 31089"] Nej skidor från 80-talet är inte att rekommendera. Skaffa en skida som inte är alltför kort eller alltför styv. Personligen så predikar jag ju alltid bredd då telemark inte skall åkas i pisten, men det är helt min egen åsikt. Kan vara skönt med en hyfsat lätt skida också när man skall kasta runt dem. När det gäller bindningar så finns det ju en uppsjö som du kan välja mellan, jag har alltid föredragit G3/Targa men så länge du inte går på 10+ år gamla bindningar så är dem flesta godkända. Sko bör du ha en hög plastpjäxa. Beror ju lite på hur mycket du skall tura men det är sällan du blir hindrad av att ha en med tre spännen och gärna hyfsat styvt skal. Min personliga setup är: Fischer watea 191cm med G3/Targa bindning (racefjäder). Till dem har jag ett par Scarpa T1R. Jag är 170cm lång och väger 80+, ser mig själv som en åkare en bra bit över medel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark på gamla skidor.
Tillbaka
Topp