Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
##Telemark rulez!!##
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 55591" data-attributes="member: 13861"><p>Det är en fascinerande inställning det här att telemark skulle vara bättre av den anledningen att det är svårare tekniskt eller hårdare för lårmusklerna. Om alla körde enligt den principen så skulle vi väl ha fortsatt med våra 205 pinnsmala, stenhårda storslalomlagg istället för moderna superfats. Det verkar som om telemark är en helig ko för hela den nordiska skidvärlden: kritisera och du blir automatiskt beskylld att vara för dålig på telemark alt. feg.</p><p></p><p>Telemark på stora öppna ospårade puderfält är en suverän känsla men släng in lite sämre fören och telemarksåkarna faller som käglor på en bowlingbana, det gör ont att bara se på. Ibland får jag känslan av att telisåkandet har blivit till et självändamål för många, man ska prompt pina sig igenom alla möjliga skitfören med lös häl bara för sakens skull. De allra flesta telemarksåkare jag åkt med eller sett skulle ha bra mycket roligare om de hade lite självinsikt och vågade ställa in löshälsplanken när det är skitföre och alternera med fast häl.</p><p></p><p>Och ja, jag har åkt telemark...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 55591, member: 13861"] Det är en fascinerande inställning det här att telemark skulle vara bättre av den anledningen att det är svårare tekniskt eller hårdare för lårmusklerna. Om alla körde enligt den principen så skulle vi väl ha fortsatt med våra 205 pinnsmala, stenhårda storslalomlagg istället för moderna superfats. Det verkar som om telemark är en helig ko för hela den nordiska skidvärlden: kritisera och du blir automatiskt beskylld att vara för dålig på telemark alt. feg. Telemark på stora öppna ospårade puderfält är en suverän känsla men släng in lite sämre fören och telemarksåkarna faller som käglor på en bowlingbana, det gör ont att bara se på. Ibland får jag känslan av att telisåkandet har blivit till et självändamål för många, man ska prompt pina sig igenom alla möjliga skitfören med lös häl bara för sakens skull. De allra flesta telemarksåkare jag åkt med eller sett skulle ha bra mycket roligare om de hade lite självinsikt och vågade ställa in löshälsplanken när det är skitföre och alternera med fast häl. Och ja, jag har åkt telemark... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
##Telemark rulez!!##
Tillbaka
Topp