Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
telemark: specialbindningar? (hoppning)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 220705" data-attributes="member: 34110"><p>Underrotation i backflips har jag ingen aning om. </p><p>Om du köper etablerade telis-bindningar som tagit sig ur barnsjukdoms-träsket så håller dom för hoppning.</p><p></p><p>Bindningar som kan "knäppas fast" i hälen har folk gjort hemmasnickrat i alla tider. Mig veterligen har det alldrig serietillverkats någon fungerande sådan. </p><p>Värt att notera är väl att nästan alla telisbindningar knäpps runt hälen men jag förmodar att du ville "spänna ner" hälen som på alpinbindningar? och det är det jag menar.</p><p></p><p>Vilka skidor och bindningar du bör ha varierar mer med smak, tycke och åkstil än om du monterar alpina eller telisbindningar på skidorna.</p><p></p><p>Dock verkar många föredra en lite mjukare skida pga den lite svagare positionen.</p><p></p><p>Var inte rädd för feta skidor. Det funkar nästan bättre med telisar än alpint.</p><p></p><p>Även om du är duktig på andra discipliner och talangfull så finns det väldigt mycket att vinna genom att ta lektioner om du nu skall sadla om till telisar.</p><p></p><p>Den största vinsten kommer inte att vara att du "lär dig" fortare utan att du lär dig åka telisar på ett riktigt sätt med en god grund för fortsatt utveckling och därigenom slipper gå in i väggen och stagnera totalt i din åkning efter en säsong.</p><p></p><p>-fred, vind och snö</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 220705, member: 34110"] Underrotation i backflips har jag ingen aning om. Om du köper etablerade telis-bindningar som tagit sig ur barnsjukdoms-träsket så håller dom för hoppning. Bindningar som kan "knäppas fast" i hälen har folk gjort hemmasnickrat i alla tider. Mig veterligen har det alldrig serietillverkats någon fungerande sådan. Värt att notera är väl att nästan alla telisbindningar knäpps runt hälen men jag förmodar att du ville "spänna ner" hälen som på alpinbindningar? och det är det jag menar. Vilka skidor och bindningar du bör ha varierar mer med smak, tycke och åkstil än om du monterar alpina eller telisbindningar på skidorna. Dock verkar många föredra en lite mjukare skida pga den lite svagare positionen. Var inte rädd för feta skidor. Det funkar nästan bättre med telisar än alpint. Även om du är duktig på andra discipliner och talangfull så finns det väldigt mycket att vinna genom att ta lektioner om du nu skall sadla om till telisar. Den största vinsten kommer inte att vara att du "lär dig" fortare utan att du lär dig åka telisar på ett riktigt sätt med en god grund för fortsatt utveckling och därigenom slipper gå in i väggen och stagnera totalt i din åkning efter en säsong. -fred, vind och snö /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
telemark: specialbindningar? (hoppning)
Tillbaka
Topp