Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark+twintip?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5234" data-attributes="member: 10565"><p>...ge upp det här med twintip och telisar. Kombinationen är inte på något som helst sätt optimal och tillför inget till åkningen. Det är inte bättre att jibba med telisbindningar och det är inte bättre att köra telemark med twintipskidor... Kom igen... tänk efter...varför kör man twintip och varför kör man telemark? Det är två helt olika dicipliner och man förlorar bara på att korsa dem... ingen disciplin blir optimal. Jämför med telisar och carving, där blir båda disciplinerna optimala när man sätter ihop dem... teliscarving är optimal G-kraft...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5234, member: 10565"] ...ge upp det här med twintip och telisar. Kombinationen är inte på något som helst sätt optimal och tillför inget till åkningen. Det är inte bättre att jibba med telisbindningar och det är inte bättre att köra telemark med twintipskidor... Kom igen... tänk efter...varför kör man twintip och varför kör man telemark? Det är två helt olika dicipliner och man förlorar bara på att korsa dem... ingen disciplin blir optimal. Jämför med telisar och carving, där blir båda disciplinerna optimala när man sätter ihop dem... teliscarving är optimal G-kraft... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark+twintip?
Tillbaka
Topp