Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark-Vilka lagg och binningar ska jag skaffa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drengen" data-source="post: 607513" data-attributes="member: 37221"><p>har åkt telisar i ca 10 år och innan dess alpint i 25 år. Började med ett par Rossignol tävlingsskida slalom. långa och stabila (från 80-talet), lärde mig tekniken på det och har därefter haft Elan Verical (alldeles för mjuka) har numera ett par skidor jag varmt kan rekommendera, Dynastar 4800 (blå)eller 8000(orange) 178 cm, grymt bra. har vanliga rottefella bindningar på "!klottsar". går att åka hur fort som helst. Det var stor skillnad att får ett par" carving skidor" under tårna - mycket lättare än med slalom lagg.</p><p>Funkar bra även i offpist - men skit vad jobbigt det är. Du ska nog välja en allmountain skida för att få ut det mesta av det.</p><p>Pjäxor: hederliga i skinn (sköna men inget annat). Därefter ett par Garmont som jag hittade på sale i Norge för 9 år sedan, grymt sköna men tyvärr utslitna. Nu har jag ett par Scarpa T-Race de är sköna att åka med men rena pinan i liftkön. De är extremt hårda och stabila</p><p>Har nu även ett par Legend 8000 (alpin) i takboxen för att kunna åka ifrån barnen på riktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drengen, post: 607513, member: 37221"] har åkt telisar i ca 10 år och innan dess alpint i 25 år. Började med ett par Rossignol tävlingsskida slalom. långa och stabila (från 80-talet), lärde mig tekniken på det och har därefter haft Elan Verical (alldeles för mjuka) har numera ett par skidor jag varmt kan rekommendera, Dynastar 4800 (blå)eller 8000(orange) 178 cm, grymt bra. har vanliga rottefella bindningar på "!klottsar". går att åka hur fort som helst. Det var stor skillnad att får ett par" carving skidor" under tårna - mycket lättare än med slalom lagg. Funkar bra även i offpist - men skit vad jobbigt det är. Du ska nog välja en allmountain skida för att få ut det mesta av det. Pjäxor: hederliga i skinn (sköna men inget annat). Därefter ett par Garmont som jag hittade på sale i Norge för 9 år sedan, grymt sköna men tyvärr utslitna. Nu har jag ett par Scarpa T-Race de är sköna att åka med men rena pinan i liftkön. De är extremt hårda och stabila Har nu även ett par Legend 8000 (alpin) i takboxen för att kunna åka ifrån barnen på riktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark-Vilka lagg och binningar ska jag skaffa?
Tillbaka
Topp