Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Telemark vs Randoneé här är svaret...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 205554" data-attributes="member: 36230"><p>den diskutionen fungerar inte... läs telemark existerar inte.</p><p>jag tycker också om att åka och släpa mina skidor efter mig. tänk följande du har ett par skidor som du sätter en bindninge som du binder fast fötterna med lite snöre.. snöret går sönder och skidorna släpar efter dig ungefär så fungerar telemark...</p><p></p><p>en av de skönaste kommentarerna jag hört om telemark var nyligen på krogen.</p><p>X river ner en hel pall med glas i golvet som går sönder. x är rätt full. Bartendern tittar på x med besviken blick. X svarar på blicken med VADÅ ÅKER DU TELEMARK. </p><p>det är vad telemark kan andvändas till tycker jag. ett typ av skällsord.</p><p></p><p>ps. jag har kört NM i telemark på träskidor, läderbindnoingar och gummistövlar. Jag tänkte att jag skulle vinna och skämma ut nordiska telemarkseliten. Men riktigt så bra fungerade inte min plan. Elit och elit.. en bra skidåkare utan träning kan lätt konkurera med dem. Ett undantag kanske är de norska "fjellrännen"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 205554, member: 36230"] den diskutionen fungerar inte... läs telemark existerar inte. jag tycker också om att åka och släpa mina skidor efter mig. tänk följande du har ett par skidor som du sätter en bindninge som du binder fast fötterna med lite snöre.. snöret går sönder och skidorna släpar efter dig ungefär så fungerar telemark... en av de skönaste kommentarerna jag hört om telemark var nyligen på krogen. X river ner en hel pall med glas i golvet som går sönder. x är rätt full. Bartendern tittar på x med besviken blick. X svarar på blicken med VADÅ ÅKER DU TELEMARK. det är vad telemark kan andvändas till tycker jag. ett typ av skällsord. ps. jag har kört NM i telemark på träskidor, läderbindnoingar och gummistövlar. Jag tänkte att jag skulle vinna och skämma ut nordiska telemarkseliten. Men riktigt så bra fungerade inte min plan. Elit och elit.. en bra skidåkare utan träning kan lätt konkurera med dem. Ett undantag kanske är de norska "fjellrännen" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Telemark vs Randoneé här är svaret...
Tillbaka
Topp