Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Telemark vs Slalom i offpisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JesperJansson" data-source="post: 608687" data-attributes="member: 73601"><p>Okej, bra då har jag fått den förklaringen iallafall:P Har tröttnat relativt mycket på vanlig slalom och intresserat mig för telemarksåkning då det både ser roligare ut och är mer sällsynt. Slalom i pisten är knappt något att tänka på längre, ett par åk och jag är mer än uttråkad.</p><p></p><p>Tänkte överväga att testa telemark men om det nu är så svårt som ni har sagt så kanske man får hålla sig till fast häl ändå. </p><p></p><p>Förövrigt: det jag syftade på var att om man är ungefär lika bra på att åka telemark som slalom i pisten så var min fråga om det är enklare att sedan ge sig ut i offpisten då det verkar enklare(enligt mig) på film. Åktekniken i pist och offpist ser ungefär likvärdig ut medans i slalom så(tycker jag) att åktekniken skiljer sig ganska drastiskt.</p><p></p><p>Tack ska ni ha, jag tackar även för fortsatta serriösa svar.</p><p></p><p>PS. Jag tvekar inte en sekund på att lös häl är svårare att bemästra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JesperJansson, post: 608687, member: 73601"] Okej, bra då har jag fått den förklaringen iallafall:P Har tröttnat relativt mycket på vanlig slalom och intresserat mig för telemarksåkning då det både ser roligare ut och är mer sällsynt. Slalom i pisten är knappt något att tänka på längre, ett par åk och jag är mer än uttråkad. Tänkte överväga att testa telemark men om det nu är så svårt som ni har sagt så kanske man får hålla sig till fast häl ändå. Förövrigt: det jag syftade på var att om man är ungefär lika bra på att åka telemark som slalom i pisten så var min fråga om det är enklare att sedan ge sig ut i offpisten då det verkar enklare(enligt mig) på film. Åktekniken i pist och offpist ser ungefär likvärdig ut medans i slalom så(tycker jag) att åktekniken skiljer sig ganska drastiskt. Tack ska ni ha, jag tackar även för fortsatta serriösa svar. PS. Jag tvekar inte en sekund på att lös häl är svårare att bemästra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Telemark vs Slalom i offpisten
Tillbaka
Topp