Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 100963" data-attributes="member: 15321"><p>Mitt tips</p><p>Leta upp en lagom brant (röd) och bred backe. Den skall helst vara is och folkfri. Dra på dig ett par knäskydd oxå. Sen skall du satsa med hela hjärtat och utan att tveka på att bara åka på skär. Detta kräver fart för att få tryck under laggen och kommer eventuellt orsaka en eller annan klotning men du kommer att få betalt. Genom att kontinuerligt prova olika viktfördelning, tryck genom svängen, knäböj etc kommer du relativt snabbt känna dig så pass trygg att du kan ge dig utanför pisten och njuta den fria hälens välsignelse.</p><p>Alternativet att fegsladda ner i syfte att ta sig ner utan att vurpa kommer att hämma din utveckling och troligtvis få dig att tröttna. Och ja ett par stadiga höga plastpjäxor gör det lättare att hitta fram men kanske kan man säga att låga snörpjäxor gör det mer teknikkritiskt och därmed fostrar till en bättre teknik. Eftersom du ändå kommer att byta till plastvarianterna relativt snabbt förstår jag dock inte vad man skall med denna precisionsteknik till. Jag började dock själv med snörpjäxor och turskidor. Kul det med men som sagt...</p><p></p><p>Lycka till! </p><p>Development takes place when you push your limits</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 100963, member: 15321"] Mitt tips Leta upp en lagom brant (röd) och bred backe. Den skall helst vara is och folkfri. Dra på dig ett par knäskydd oxå. Sen skall du satsa med hela hjärtat och utan att tveka på att bara åka på skär. Detta kräver fart för att få tryck under laggen och kommer eventuellt orsaka en eller annan klotning men du kommer att få betalt. Genom att kontinuerligt prova olika viktfördelning, tryck genom svängen, knäböj etc kommer du relativt snabbt känna dig så pass trygg att du kan ge dig utanför pisten och njuta den fria hälens välsignelse. Alternativet att fegsladda ner i syfte att ta sig ner utan att vurpa kommer att hämma din utveckling och troligtvis få dig att tröttna. Och ja ett par stadiga höga plastpjäxor gör det lättare att hitta fram men kanske kan man säga att låga snörpjäxor gör det mer teknikkritiskt och därmed fostrar till en bättre teknik. Eftersom du ändå kommer att byta till plastvarianterna relativt snabbt förstår jag dock inte vad man skall med denna precisionsteknik till. Jag började dock själv med snörpjäxor och turskidor. Kul det med men som sagt... Lycka till! Development takes place when you push your limits [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
telemark
Tillbaka
Topp