Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngaMartaNilssonFrideborg" data-source="post: 11780" data-attributes="member: 14587"><p>JohanB nämner ngt om pjäxans betydelse och jag vill förstärka det inlägget.</p><p></p><p>Ska man åka telemark i pist såväl som offpist (med offpist menar jag begreppet att åka UTFÖR utanför pisten, och tar inte så mycket hänsyn till ev promenad innan detta blir möjligt)(då man iofs kan diskutera värdet av en mjuk pjäxa vid anmarsch kontra värdet av en hård pjäxa vid den slutliga nedfärden) så anser jag att MINIMUM för vad som är lämplig typ av pjäxa, vad det gäller hårdhet, absolut går vid t ex Scarpa T1, men jag rekomenderar starkt Scarpa T1 Race el t ex Garmont Triple G.</p><p></p><p>Då trots att dessa modeller är de hårdaste och stabilaste telemarkspjäxorna på marknaden så är de ändock betydligt mjukare, framförallt sidledes, än toppmodeller från den Alpina världen. </p><p>Att hävda att "riktig telemark, det kan man barar åka med läderpjäxor" eller att "Scarpa T1, ä int" de" fusk?" är att gå tillbaka till 1800-talet och jag frågar mig återigen, varför ser man aldrig dessa reaktionärer (med traditionsenlig vadmalsutstyrsel) vingla nerför berget på ett par TRÄSKIDOR MED HICKORY-KANTER?</p><p>Dubbelmoral..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngaMartaNilssonFrideborg, post: 11780, member: 14587"] JohanB nämner ngt om pjäxans betydelse och jag vill förstärka det inlägget. Ska man åka telemark i pist såväl som offpist (med offpist menar jag begreppet att åka UTFÖR utanför pisten, och tar inte så mycket hänsyn till ev promenad innan detta blir möjligt)(då man iofs kan diskutera värdet av en mjuk pjäxa vid anmarsch kontra värdet av en hård pjäxa vid den slutliga nedfärden) så anser jag att MINIMUM för vad som är lämplig typ av pjäxa, vad det gäller hårdhet, absolut går vid t ex Scarpa T1, men jag rekomenderar starkt Scarpa T1 Race el t ex Garmont Triple G. Då trots att dessa modeller är de hårdaste och stabilaste telemarkspjäxorna på marknaden så är de ändock betydligt mjukare, framförallt sidledes, än toppmodeller från den Alpina världen. Att hävda att "riktig telemark, det kan man barar åka med läderpjäxor" eller att "Scarpa T1, ä int" de" fusk?" är att gå tillbaka till 1800-talet och jag frågar mig återigen, varför ser man aldrig dessa reaktionärer (med traditionsenlig vadmalsutstyrsel) vingla nerför berget på ett par TRÄSKIDOR MED HICKORY-KANTER? Dubbelmoral.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Tillbaka
Topp