Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngaMartaNilssonFrideborg" data-source="post: 11785" data-attributes="member: 14587"><p>"Det är ju ett känt problem ibland telisåkare och framförallt vi som inte har helt perfekt teknik, att får ett bra tryck i ingången till svängen."</p><p></p><p>Jag instämmer till fullo med DanneDieHard, "att får ett bra tryck i ingången" och "ibland telisåkare" inte är att förakta.</p><p></p><p>Dock anser jag att problem/svårigheter vid initieringen av svängen kan avhjälpas med styvare pjäxor som lättare styr skidan. </p><p>Nu råkar jag veta att du åker på Garmont Triple G som naturligtvis är steinhard (jämfört med läder/snörning iallafall), och jag undrar om du överhuvudtaget reflekterade över just detta problem under säsongen som gick? Kanske var det mer märkbart med Garan?</p><p></p><p>Personligen tycker jag att man är mer förtjänt av den extra kick ut ur sväng som en lätt bakmontering ger.</p><p>Jag har noterat att ju mjukare en skida är desto mindre bakmonterad bör den vara, då det är lätt att applicera för mycket kraft/tryck på bakdelen av skidan ur sväng och att den då gärna släpper från underlaget.</p><p></p><p>I övrigt känner jag mig mest fet och oduglig och tvivlar starkt på värdet i all fysisk aktivitet.</p><p></p><p></p><p>(för övrigt måste ChamoX vänta lite på Armageddon då det är olämligt att frakta kärnvapen genom mellaneuropa just nu pga oroligheterna i Afghanistan)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngaMartaNilssonFrideborg, post: 11785, member: 14587"] "Det är ju ett känt problem ibland telisåkare och framförallt vi som inte har helt perfekt teknik, att får ett bra tryck i ingången till svängen." Jag instämmer till fullo med DanneDieHard, "att får ett bra tryck i ingången" och "ibland telisåkare" inte är att förakta. Dock anser jag att problem/svårigheter vid initieringen av svängen kan avhjälpas med styvare pjäxor som lättare styr skidan. Nu råkar jag veta att du åker på Garmont Triple G som naturligtvis är steinhard (jämfört med läder/snörning iallafall), och jag undrar om du överhuvudtaget reflekterade över just detta problem under säsongen som gick? Kanske var det mer märkbart med Garan? Personligen tycker jag att man är mer förtjänt av den extra kick ut ur sväng som en lätt bakmontering ger. Jag har noterat att ju mjukare en skida är desto mindre bakmonterad bör den vara, då det är lätt att applicera för mycket kraft/tryck på bakdelen av skidan ur sväng och att den då gärna släpper från underlaget. I övrigt känner jag mig mest fet och oduglig och tvivlar starkt på värdet i all fysisk aktivitet. (för övrigt måste ChamoX vänta lite på Armageddon då det är olämligt att frakta kärnvapen genom mellaneuropa just nu pga oroligheterna i Afghanistan) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Tillbaka
Topp