Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fafner" data-source="post: 11786" data-attributes="member: 14611"><p>Kör själv på gamla T1:or, Targa G3 och ett par rossi Pow Air 178 cm, bindningen placerad efter mittpåskonmontering... Monterar naturligtvis själv!</p><p></p><p>Längden tycker jag är lång nog, skidorna är ju eg. ett par Viper med TwinTip så de funkar att pressa ordentligt hårt! Och det går tillräckligt fort för mig, fördelen med korta skidor som inte är vrålfeta är att de är ruggit snabba kant till kant, hoppkort förenklas oxå om man skall åka riktigt brant! </p><p></p><p>Jag vågar inte lägga stora carvingsväng i Gangesaksla ännu!</p><p></p><p>Pow Air funkar alldeles utmärkt i det mesta, har ej kört i djupsnö ännu! Jag trycker inte bara till med innerskidan utan för fram den i utgången av svängen lixom och det tycker jag känns rätt! </p><p></p><p>Men nog skulle det vara trevligt med ett par G4!</p><p></p><p>Men lyckas fortfarande inte få till skärande sväng när jag kör baklänges;-) Har grabbarna (jag åker bara skärande sväng) några tips!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fafner, post: 11786, member: 14611"] Kör själv på gamla T1:or, Targa G3 och ett par rossi Pow Air 178 cm, bindningen placerad efter mittpåskonmontering... Monterar naturligtvis själv! Längden tycker jag är lång nog, skidorna är ju eg. ett par Viper med TwinTip så de funkar att pressa ordentligt hårt! Och det går tillräckligt fort för mig, fördelen med korta skidor som inte är vrålfeta är att de är ruggit snabba kant till kant, hoppkort förenklas oxå om man skall åka riktigt brant! Jag vågar inte lägga stora carvingsväng i Gangesaksla ännu! Pow Air funkar alldeles utmärkt i det mesta, har ej kört i djupsnö ännu! Jag trycker inte bara till med innerskidan utan för fram den i utgången av svängen lixom och det tycker jag känns rätt! Men nog skulle det vara trevligt med ett par G4! Men lyckas fortfarande inte få till skärande sväng när jag kör baklänges;-) Har grabbarna (jag åker bara skärande sväng) några tips! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Tillbaka
Topp