Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 11787" data-attributes="member: 13863"><p>Efter intensiva teoretiska studier av HitMes "Telemarksskola" och begrundande av inläggen i ämnet på denna sajt har jag nu inträtt i den exklusiva samling telemarksåkare som "skär" sig nerför pisten.</p><p></p><p>Efter ett par timmars nötande i Tandådalen satt det! Yepp, i missilfart utför med ett klockrent skär. Snabbt och stabilt och betydligt mindre arbetsamt än sladdsväng...</p><p></p><p>Jag ber att få tacka HitMe, Skit-Morten och övriga brantåkare som hjälpt mig till insikt! Efter 15 års mer eller mindre sladdande i pisten faller jag fortfarande tillbaka då och då, men med lite mer övning så blir jag oslagbar!</p><p></p><p>That´s all kids! MM</p><p></p><p>PS! Angående bindning så har jag skrotat min SkyHöy och monterat ett par Rottefella Cobra som under de få dagar jag kört fungerat oklanderligt. Rekommenderas starkt. Jag saknar lite av den ökade stabilitet som SkyHöy ger men Cobran håller mig kvar i bindningen även när jag klantar mig... DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 11787, member: 13863"] Efter intensiva teoretiska studier av HitMes "Telemarksskola" och begrundande av inläggen i ämnet på denna sajt har jag nu inträtt i den exklusiva samling telemarksåkare som "skär" sig nerför pisten. Efter ett par timmars nötande i Tandådalen satt det! Yepp, i missilfart utför med ett klockrent skär. Snabbt och stabilt och betydligt mindre arbetsamt än sladdsväng... Jag ber att få tacka HitMe, Skit-Morten och övriga brantåkare som hjälpt mig till insikt! Efter 15 års mer eller mindre sladdande i pisten faller jag fortfarande tillbaka då och då, men med lite mer övning så blir jag oslagbar! That´s all kids! MM PS! Angående bindning så har jag skrotat min SkyHöy och monterat ett par Rottefella Cobra som under de få dagar jag kört fungerat oklanderligt. Rekommenderas starkt. Jag saknar lite av den ökade stabilitet som SkyHöy ger men Cobran håller mig kvar i bindningen även när jag klantar mig... DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemark
Tillbaka
Topp