Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kung" data-source="post: 15565" data-attributes="member: 16801"><p>Jadu, det där är ju ganska individuellt. Dom flesta telisåkare åker ju på alpinskidor idag. Vissa föredrar mjuka skidor medans andra vill ha småhårda. Själv har jag aldrig provat någon av de två du nämner. Om du är skidvan som du skriver så montera bindningar på en ganska mjuk skida,lattja runt och sen känner du själv vad du vill ha ju mer du utvecklas. Själv föredrar jag småhårda skidor som är stabila och sväljer ojämnheter som smörpucklar, pistmaskinsvallar och hjälmfotingar. En bra portfölj är Vertigo Motion i hårig manchester pist och G4 eller 10 ex när det börjar vankas motstånd. En Dynastar Big kan också fungera om du vill åka utanför. Men prova runt för att vara säker, allt är relativt!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kung, post: 15565, member: 16801"] Jadu, det där är ju ganska individuellt. Dom flesta telisåkare åker ju på alpinskidor idag. Vissa föredrar mjuka skidor medans andra vill ha småhårda. Själv har jag aldrig provat någon av de två du nämner. Om du är skidvan som du skriver så montera bindningar på en ganska mjuk skida,lattja runt och sen känner du själv vad du vill ha ju mer du utvecklas. Själv föredrar jag småhårda skidor som är stabila och sväljer ojämnheter som smörpucklar, pistmaskinsvallar och hjälmfotingar. En bra portfölj är Vertigo Motion i hårig manchester pist och G4 eller 10 ex när det börjar vankas motstånd. En Dynastar Big kan också fungera om du vill åka utanför. Men prova runt för att vara säker, allt är relativt!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
telemark
Tillbaka
Topp