Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarkens framtid. Eller ska den självdö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pclemens" data-source="post: 1195279" data-attributes="member: 150375"><p>För mig är det prislappen (kopplat till tillgängligheten antar jag) som gör det svårt för mig.</p><p></p><p>Hur jag började med telemark:</p><p>Åkt massor med alpint och blev mer och mer offpist och randonne, men kände att utvecklingskurvan inte var lika brant längre. Det blev liksom bara farligare. Har alltid kollat lite extra på åkare med fri häl så det kändes givet som nytt spår. Har hyrt utrustning senaste 4 gångerna jag åkt varav senast med NTN. Då vart jag såld även om det bara var pist. Älskar flow'et (och mjölksyran!)</p><p>Nu är en resa planerad i januari och jag letar efter egen utrusting. Tyvärr verkar det nästintill omöjligt att hitta något NTN-kit utan att lägga mer än en månads CSN... Och det är där skon klämmer för mig. Har nog helt enkelt inte råd att gå över till telemark än.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pclemens, post: 1195279, member: 150375"] För mig är det prislappen (kopplat till tillgängligheten antar jag) som gör det svårt för mig. Hur jag började med telemark: Åkt massor med alpint och blev mer och mer offpist och randonne, men kände att utvecklingskurvan inte var lika brant längre. Det blev liksom bara farligare. Har alltid kollat lite extra på åkare med fri häl så det kändes givet som nytt spår. Har hyrt utrustning senaste 4 gångerna jag åkt varav senast med NTN. Då vart jag såld även om det bara var pist. Älskar flow'et (och mjölksyran!) Nu är en resa planerad i januari och jag letar efter egen utrusting. Tyvärr verkar det nästintill omöjligt att hitta något NTN-kit utan att lägga mer än en månads CSN... Och det är där skon klämmer för mig. Har nog helt enkelt inte råd att gå över till telemark än. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarkens framtid. Eller ska den självdö?
Tillbaka
Topp