Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarkens framtid. Eller ska den självdö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1200810" data-attributes="member: 34110"><p>Jag jämförde ntn och 75mm. Inte tech-tå-touring vs 75mm.</p><p></p><p></p><p>Det har inget med det att göra.</p><p>Snarare tvärtom då de flesta telisåkare snarare haft för vana att kasta pengar på första bästa nyhet i förhoppningen att marknadsföringen skall vara sann.</p><p></p><p>Får jag föreslå ett vardagsrumsexperiment?</p><p>Prova att stå på en balansplatta på tå med rak fot (ballerina-aktigt) eller att stå på vad jag tidigare kallade Ball-Of-Foot aka leden distalt om 1a metatarsalen.</p><p></p><p>Det är den del av foten man vill "stå på" när man åker alpint, när man skall reagera snabbt i bollsporter, snurrsparkar i kampsport etc...</p><p>Den starkaste delen av foten förutom att trycka genom hälen.</p><p></p><p><em>Den del av foten som ntn byggt bort ifrån telemarksåkning.</em></p><p></p><p>Testa balansplatta-experimentet ovan och du förstår varför jag menar att ntn dödade telemarken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1200810, member: 34110"] Jag jämförde ntn och 75mm. Inte tech-tå-touring vs 75mm. Det har inget med det att göra. Snarare tvärtom då de flesta telisåkare snarare haft för vana att kasta pengar på första bästa nyhet i förhoppningen att marknadsföringen skall vara sann. Får jag föreslå ett vardagsrumsexperiment? Prova att stå på en balansplatta på tå med rak fot (ballerina-aktigt) eller att stå på vad jag tidigare kallade Ball-Of-Foot aka leden distalt om 1a metatarsalen. Det är den del av foten man vill "stå på" när man åker alpint, när man skall reagera snabbt i bollsporter, snurrsparkar i kampsport etc... Den starkaste delen av foten förutom att trycka genom hälen. [I]Den del av foten som ntn byggt bort ifrån telemarksåkning.[/I] Testa balansplatta-experimentet ovan och du förstår varför jag menar att ntn dödade telemarken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarkens framtid. Eller ska den självdö?
Tillbaka
Topp