Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarkens framtid. Eller ska den självdö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1200816" data-attributes="member: 50635"><p>Måste fortfarande säga att jag inte håller med. Tycker faktiskt att det är en av sakerna som förbättrats, åtminstone med vissa NTN-bindningar, förmågan att få tryck nedåt på skidan, under trampdynan eller "ball of foot". Jag kan tänka mig att det kanske kan bero lite på individuella skillnader i åkstil och position på skidorna, hur man upplever att bindningen ger möjlighet att komma till position över trampdynan eller inte. </p><p></p><p>Angående viljan att prova nya saker känns det verkligen inte som om majoriteten av telisåkare hör till kategorin springa och köpa prylar bums. Kolla på vilket forum eller community som helst, oerhört poppis med 75mm och i många fall även äldre skidor. </p><p></p><p> Man behöver inte gilla NTN för att ta telemarken vidare men sporten riskerar i vilket fall att självdö, både på utövar- och materialsidan, tyvärr!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1200816, member: 50635"] Måste fortfarande säga att jag inte håller med. Tycker faktiskt att det är en av sakerna som förbättrats, åtminstone med vissa NTN-bindningar, förmågan att få tryck nedåt på skidan, under trampdynan eller "ball of foot". Jag kan tänka mig att det kanske kan bero lite på individuella skillnader i åkstil och position på skidorna, hur man upplever att bindningen ger möjlighet att komma till position över trampdynan eller inte. Angående viljan att prova nya saker känns det verkligen inte som om majoriteten av telisåkare hör till kategorin springa och köpa prylar bums. Kolla på vilket forum eller community som helst, oerhört poppis med 75mm och i många fall även äldre skidor. Man behöver inte gilla NTN för att ta telemarken vidare men sporten riskerar i vilket fall att självdö, både på utövar- och materialsidan, tyvärr! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarkens framtid. Eller ska den självdö?
Tillbaka
Topp