Telemarkpjäxor

Christian89

Ny medlem
Telemarkpjäxor
Funderar på att införskaffa mig ett par nya telemarkpjäxor! Är inte nybörjare så behöver något bra och tänkte höra om ni har några rekomendationer =) inte allt för dyrt bara... typ max 3000 kr

Telemarkpjäxor
Tänk om och tänk rätt. Införskaffa ett par Alpinpjäxor i stället. Telemark is dead. Annars om du ska envisas med att åka telemark så tycker jag att du ska satsa någon tusenlapp till så du kan få en bra pjäxa. För de flesta ligger i 4000 kr klassen ( om du inte hittar ngn fjolårs modell som du kan få billigt) . Bra pjäxor är viktigt så det är dumt att snåla pengar på den fronten.

Telemarkpjäxor
Patrik_L sa:
Tänk om och tänk rätt. Införskaffa ett par Alpinpjäxor i stället. Telemark is dead. Annars om du ska envisas med att åka telemark så tycker jag att du ska satsa någon tusenlapp till så du kan få en bra pjäxa. För de flesta ligger i 4000 kr klassen ( om du inte hittar ngn fjolårs modell som du kan få billigt) . Bra pjäxor är viktigt så det är dumt att snåla pengar på den fronten.
Fel det är världen som är oupplyst. Men du har rätt på en punkt, det är bara att börja jaga rea om du ska hitta pjäxor för 3000. Satsa på ett par som passar din fot... märke är nog ganska oväsentligt

Tillbaka
Topp