Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarksdilemma – hjälp efterlyses!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1223969" data-attributes="member: 35740"><p>Med Tech lyfter man inte bindningarna och gångjärnen sitter (oftast) lite längre bak så dom känns lättast att gå med. Rottefella har gåläge, men fortfarande visst motstånd när man går, själv känner jag det knappt på Freedom. Outlaw har inget motstånd alls, bara läget på gångjärnet och att man lyfter bindningarna gör dom teoretiskt sämre än Tech.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att Rottefella Freedom är tillräckligt bra att gå med för att jag ska vara nöjd, så jag skulle nog vara nöjd med allt som är bättre. Jag valde mellan Medjo, Lynx och Outlaw, Lynx gick bort pga ingen broms. Tog Meidjo pga vikten och att det i vart fall ser ut som att dom har större chans att lösa ut vid ett fall. Att dom är lite lättare och lite bättre att gå med är bonus, men inte det som avgjorde. Jag hade nog varit nöjd även med Outlaw.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1223969, member: 35740"] Med Tech lyfter man inte bindningarna och gångjärnen sitter (oftast) lite längre bak så dom känns lättast att gå med. Rottefella har gåläge, men fortfarande visst motstånd när man går, själv känner jag det knappt på Freedom. Outlaw har inget motstånd alls, bara läget på gångjärnet och att man lyfter bindningarna gör dom teoretiskt sämre än Tech. Personligen tycker jag att Rottefella Freedom är tillräckligt bra att gå med för att jag ska vara nöjd, så jag skulle nog vara nöjd med allt som är bättre. Jag valde mellan Medjo, Lynx och Outlaw, Lynx gick bort pga ingen broms. Tog Meidjo pga vikten och att det i vart fall ser ut som att dom har större chans att lösa ut vid ett fall. Att dom är lite lättare och lite bättre att gå med är bonus, men inte det som avgjorde. Jag hade nog varit nöjd även med Outlaw. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarksdilemma – hjälp efterlyses!
Tillbaka
Topp