Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarksdilemma – hjälp efterlyses!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norrsken76" data-source="post: 1226599" data-attributes="member: 177046"><p>Ville bara återkomma med utvärdering av 22 Designs Outlaw-bindningen ihop med Scarpa TX Pro-pjäxa. Först och främst hade jag STORA problem att få på mig skidorna, krävdes 10-20 försök per skida innan de satt kvar. Tills jag upptäckte att har man bindningen i Touring Mode så var det busenkelt att få på sig skidorna. Så det är ett hett tips. Efter 8 skiddagar med utrustningen tycker jag fortfarande att jag litegrann saknar mina gamla 75 mm-pjäxor och BD01-bindningen. Där kunde jag böja främre benet mycket mer och upplevde det hela som mer stabilt och flexigt. Troligtvis en vanesak, för den här nya utrustningen är ju betydligt mer stabil och knäcker jag bara koden för hur jag ska anpassa tekniken till den så kommer det säkert bli kanon. Så jag kämpar på ;-) Tack till alla här för bra råd och tips kring köp av nya telisgrejor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norrsken76, post: 1226599, member: 177046"] Ville bara återkomma med utvärdering av 22 Designs Outlaw-bindningen ihop med Scarpa TX Pro-pjäxa. Först och främst hade jag STORA problem att få på mig skidorna, krävdes 10-20 försök per skida innan de satt kvar. Tills jag upptäckte att har man bindningen i Touring Mode så var det busenkelt att få på sig skidorna. Så det är ett hett tips. Efter 8 skiddagar med utrustningen tycker jag fortfarande att jag litegrann saknar mina gamla 75 mm-pjäxor och BD01-bindningen. Där kunde jag böja främre benet mycket mer och upplevde det hela som mer stabilt och flexigt. Troligtvis en vanesak, för den här nya utrustningen är ju betydligt mer stabil och knäcker jag bara koden för hur jag ska anpassa tekniken till den så kommer det säkert bli kanon. Så jag kämpar på ;-) Tack till alla här för bra råd och tips kring köp av nya telisgrejor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarksdilemma – hjälp efterlyses!
Tillbaka
Topp