Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Telemarksskidor 110mm breda rekommenderad upphöjning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1058470" data-attributes="member: 34110"><p>På 90talet var ju en av orsakerna att man inte skulle slå i bindningen direkt man åkte på skär med "timglas-skidor".</p><p></p><p>Om skidan är lika bred eller bredare än bindningen så finns det ingen god anledning att höja alls och personligen hade jag helst stått direkt på skidan även om jag inte hittat någon med metallverkstad som känner för att göra verklighet av min dröm-telis-binding som jag nog skulle tagit patent på om jag också haft tillgång till en pjäxfabrik. :D</p><p></p><p>Så förutom att +1a Fred-o 's kommentar om onödigt så tycker jag att du skall <em>montera dina favoritbindningar så lågt som möjligt och om det mot all förmodan skulle vara så att du inte tycker om det så montera höjplattor sen</em>.</p><p></p><p>Det finns ju trots allt en möjlighet att du tycker det är skönast och då skall du ha det så. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>fwiw</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1058470, member: 34110"] På 90talet var ju en av orsakerna att man inte skulle slå i bindningen direkt man åkte på skär med "timglas-skidor". Om skidan är lika bred eller bredare än bindningen så finns det ingen god anledning att höja alls och personligen hade jag helst stått direkt på skidan även om jag inte hittat någon med metallverkstad som känner för att göra verklighet av min dröm-telis-binding som jag nog skulle tagit patent på om jag också haft tillgång till en pjäxfabrik. :D Så förutom att +1a Fred-o 's kommentar om onödigt så tycker jag att du skall [i]montera dina favoritbindningar så lågt som möjligt och om det mot all förmodan skulle vara så att du inte tycker om det så montera höjplattor sen[/i]. Det finns ju trots allt en möjlighet att du tycker det är skönast och då skall du ha det så. ;) fwiw [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Telemarksskidor 110mm breda rekommenderad upphöjning?
Tillbaka
Topp