Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarksskidor för en rookie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="callejo" data-source="post: 975631" data-attributes="member: 80287"><p>Tja! Har nu bestämt mig för att satsa helhjärtat på telemark efter många härliga alpina år. Vad rekommenderas i skidväg för en åkare som:</p><p></p><p>- Är mycket kompetent alpint men är rätt ny på telemark</p><p>- Åker ganska blandat pist/offpist och hårt/mjukt underlag</p><p>- Åker med mycket kraft och fart</p><p>- 190 cm lång och väger 85 kg</p><p></p><p>Jag skulle gärna vilja ha en skida som är relativt lättåkt, men som man inte tröttnar på och växer ur direkt. Förra året åkte jag på Line Sir Francis Bacon och gillade dem skarpt. Tror ni att de hade funkat bra som telisskida?</p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="callejo, post: 975631, member: 80287"] Tja! Har nu bestämt mig för att satsa helhjärtat på telemark efter många härliga alpina år. Vad rekommenderas i skidväg för en åkare som: - Är mycket kompetent alpint men är rätt ny på telemark - Åker ganska blandat pist/offpist och hårt/mjukt underlag - Åker med mycket kraft och fart - 190 cm lång och väger 85 kg Jag skulle gärna vilja ha en skida som är relativt lättåkt, men som man inte tröttnar på och växer ur direkt. Förra året åkte jag på Line Sir Francis Bacon och gillade dem skarpt. Tror ni att de hade funkat bra som telisskida? Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemarksskidor för en rookie
Tillbaka
Topp