Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Telemarksskidor -längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1003963" data-attributes="member: 34110"><p>Pga den något svagare positionen har man inte riktigt samma kontroll över brättena som om man haft alpina bindningar och pjäxor. </p><p>Pga detta brukar jag rekommendera skidor som är snäppet kortare än vad man vanligen har samt tycka om skidor utan jätte-brätten. </p><p>Dvs jag föredrar 4frnt EHP över K2 Pontoon av bla denna anledning.</p><p></p><p>IMHO så borde du trivas alldeles utmärkt på ett par 180cm långa skidor så dina vänners rekommendationer låter spot-on.</p><p>Med dagens lätthanterliga skidor med taper och rocker kan du säkert trivas på ännu längre skidor.</p><p>Det beror ffa på din stil, energi, ambition och favorit-tillhåll. </p><p>Stora öppna puder-fält i Engelberg, skogsåkning i snårskogen i Kittelfjäll och Hammarby-backen i slutet av mars ger ju lite olika "kravprofiler" <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>-lycka till!</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1003963, member: 34110"] Pga den något svagare positionen har man inte riktigt samma kontroll över brättena som om man haft alpina bindningar och pjäxor. Pga detta brukar jag rekommendera skidor som är snäppet kortare än vad man vanligen har samt tycka om skidor utan jätte-brätten. Dvs jag föredrar 4frnt EHP över K2 Pontoon av bla denna anledning. IMHO så borde du trivas alldeles utmärkt på ett par 180cm långa skidor så dina vänners rekommendationer låter spot-on. Med dagens lätthanterliga skidor med taper och rocker kan du säkert trivas på ännu längre skidor. Det beror ffa på din stil, energi, ambition och favorit-tillhåll. Stora öppna puder-fält i Engelberg, skogsåkning i snårskogen i Kittelfjäll och Hammarby-backen i slutet av mars ger ju lite olika "kravprofiler" :) -lycka till! /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Telemarksskidor -längd
Tillbaka
Topp