Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemarksskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngaMartaNilssonFrideborg" data-source="post: 53673" data-attributes="member: 14587"><p>Du bör defintivt kolla in bredare lagg om du ska ha en skida som håller hela säsongen utan att du ska växa från den. Kolla hellre in B3:orna i 185cm som i år liksom B2:orna är en helt ny skida, mer lätthanterlig. I 195cm är den styvare med ett metallskikt inbakat i skidan så den kanske du ska passa dig för om du inte anser dig vara superhero.</p><p>B2:orna körde jag redan i slutet på förra säsongen och dom är toppen men bör ses som en ren pistskida med sin 76mm i midjan, sköna i vida svängar och tillräckligt mjuk för att det ska vara lätt att korta ner radien lite, bredden ger den stabilitet i högre farter. B3:orna ger dig mer fartstabilitet samt det flyt du behöver/kommer att vilja ha i offpisten. Körde själv tidigare på FischerBigStix106 med telisbindning och dom är mäktigt sköna, dock tror jag att B3:orna är bättre och lite roligare i pisten än 106:orna.</p><p>Kläm även på Atomic TeleDaddy som är en plattlös Telisvariant av Sugardaddy, utan plattan försvinner mycket av den hopplösa styvheten som Sugardaddyn har. Den skidan ska vara djevvligt krispig i pisten, för sin mått så att säga..</p><p>Skulle du ändå vilja hålla kvar i Head Monster så är det def 85 du ska ha, inget smalare.</p><p>Är ändå övertygad om att B3:orna är den bästa fetskidan för tåfjutting just nu, ev även 10.6BigStix.</p><p></p><p>//Inga-Märta</p><p>"the only way is down, said the toefjutter"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngaMartaNilssonFrideborg, post: 53673, member: 14587"] Du bör defintivt kolla in bredare lagg om du ska ha en skida som håller hela säsongen utan att du ska växa från den. Kolla hellre in B3:orna i 185cm som i år liksom B2:orna är en helt ny skida, mer lätthanterlig. I 195cm är den styvare med ett metallskikt inbakat i skidan så den kanske du ska passa dig för om du inte anser dig vara superhero. B2:orna körde jag redan i slutet på förra säsongen och dom är toppen men bör ses som en ren pistskida med sin 76mm i midjan, sköna i vida svängar och tillräckligt mjuk för att det ska vara lätt att korta ner radien lite, bredden ger den stabilitet i högre farter. B3:orna ger dig mer fartstabilitet samt det flyt du behöver/kommer att vilja ha i offpisten. Körde själv tidigare på FischerBigStix106 med telisbindning och dom är mäktigt sköna, dock tror jag att B3:orna är bättre och lite roligare i pisten än 106:orna. Kläm även på Atomic TeleDaddy som är en plattlös Telisvariant av Sugardaddy, utan plattan försvinner mycket av den hopplösa styvheten som Sugardaddyn har. Den skidan ska vara djevvligt krispig i pisten, för sin mått så att säga.. Skulle du ändå vilja hålla kvar i Head Monster så är det def 85 du ska ha, inget smalare. Är ändå övertygad om att B3:orna är den bästa fetskidan för tåfjutting just nu, ev även 10.6BigStix. //Inga-Märta "the only way is down, said the toefjutter" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telemarksskidor
Tillbaka
Topp