Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
telis set-up 06/07
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 203126" data-attributes="member: 66533"><p>Gjorde en tabbe ifjol och köpte skidor i en vanlig Stadiumbutik här i Umeå. Budgeten räckte till ett par från 2004 som hette Salomon scream ltd 170 cm. Inget större fel på dom, alltså dom har inte delaminerat eller på annat sätt gått sönder dom är bara så mjuka och flimsiga. Det blev en hel del åkt i isiga och hårda pister ifjol och vid något tillfälle bytte jag mellan mina skidor och ett par dyrare Salomonskidor som var tillverkade för att åka i pist med. Trodde nog inte att det skulle vara så stor skillnad som det var. Jag är ingen nybörjare på telemark men inte heller jättebra. Efter att ha bytt skidor gång på gång så var skillnaden uppenbar. Mycket bättre kantgrepp med de dyrare skidorna än med mina egna, oavsett om jag åkte långa eller korta svängar. Bindningarna var cobror på båda paren och skorna mina väl använda Garmont Gara.</p><p></p><p>Lång ingress. Nåväl. I år blir det ny set-up. Behåller de gamla att thrasha vid dåligt snötäcke. Nu har jag beställt från sport-conrad; ska prova K2 Work Stinx med 7tm Power (jag har träffat många som skadat korsbanden och tänkte nu öka mina chanser att slippa det själv). Förhoppningsvis inte helt hopplösa i pisterna här kring stan å så lite goare bredd att ha på toppturer i tärna och kring riksgränsen. En Barryvox Pulse blev det visst också så jag slipper låna jämt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 203126, member: 66533"] Gjorde en tabbe ifjol och köpte skidor i en vanlig Stadiumbutik här i Umeå. Budgeten räckte till ett par från 2004 som hette Salomon scream ltd 170 cm. Inget större fel på dom, alltså dom har inte delaminerat eller på annat sätt gått sönder dom är bara så mjuka och flimsiga. Det blev en hel del åkt i isiga och hårda pister ifjol och vid något tillfälle bytte jag mellan mina skidor och ett par dyrare Salomonskidor som var tillverkade för att åka i pist med. Trodde nog inte att det skulle vara så stor skillnad som det var. Jag är ingen nybörjare på telemark men inte heller jättebra. Efter att ha bytt skidor gång på gång så var skillnaden uppenbar. Mycket bättre kantgrepp med de dyrare skidorna än med mina egna, oavsett om jag åkte långa eller korta svängar. Bindningarna var cobror på båda paren och skorna mina väl använda Garmont Gara. Lång ingress. Nåväl. I år blir det ny set-up. Behåller de gamla att thrasha vid dåligt snötäcke. Nu har jag beställt från sport-conrad; ska prova K2 Work Stinx med 7tm Power (jag har träffat många som skadat korsbanden och tänkte nu öka mina chanser att slippa det själv). Förhoppningsvis inte helt hopplösa i pisterna här kring stan å så lite goare bredd att ha på toppturer i tärna och kring riksgränsen. En Barryvox Pulse blev det visst också så jag slipper låna jämt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
telis set-up 06/07
Tillbaka
Topp