Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Telis -skidtræff
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6439" data-attributes="member: 10565"><p>Katta,</p><p></p><p>Jag är praktiskt taget uppvuxen i Hemsedal. Min morfar arrangerade skidresor dit i 25 år och jag var med mellan 1977 och ca -86. Vi åkte buss på Europas sämsta vägar (ca 80 mil från Stockholm som tog 14 timmar på den tiden), och bodde alltid hos Erik och Åsil på Pensionat Fossheim.</p><p></p><p>Jag minns att Hemsedal var överlägset i Norden på den tiden. Bra fallhöjd, väl preppade pister (först i norden i modern tid att arrangera GS/SG för herrar)och extremt god skidkultur.</p><p></p><p>I mitten av 80-talet byggde man ut ordentligt, inte minst utmed vägen upp till backen. Nya sittliftar upp (istället för de två doppelmayer släpen med trä-ankare man hade först), nya backar både skiers right och left. </p><p></p><p>Hur är det nu? Bäst i Norge? Off-pisten (hur/var)? Kulturen?</p><p></p><p>Vad har hänt på de gamla topparna (Sol/Hammarheisen)?</p><p></p><p>Tacksam för svar!!</p><p></p><p>/Pelle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6439, member: 10565"] Katta, Jag är praktiskt taget uppvuxen i Hemsedal. Min morfar arrangerade skidresor dit i 25 år och jag var med mellan 1977 och ca -86. Vi åkte buss på Europas sämsta vägar (ca 80 mil från Stockholm som tog 14 timmar på den tiden), och bodde alltid hos Erik och Åsil på Pensionat Fossheim. Jag minns att Hemsedal var överlägset i Norden på den tiden. Bra fallhöjd, väl preppade pister (först i norden i modern tid att arrangera GS/SG för herrar)och extremt god skidkultur. I mitten av 80-talet byggde man ut ordentligt, inte minst utmed vägen upp till backen. Nya sittliftar upp (istället för de två doppelmayer släpen med trä-ankare man hade först), nya backar både skiers right och left. Hur är det nu? Bäst i Norge? Off-pisten (hur/var)? Kulturen? Vad har hänt på de gamla topparna (Sol/Hammarheisen)? Tacksam för svar!! /Pelle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Telis -skidtræff
Tillbaka
Topp