Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 4185" data-attributes="member: 13863"><p>Hej Rödskägg!</p><p></p><p>Jaha... det börjar dra ihop sig till vinter och snö igen. Även om vi har sommarvärme just nu i Borlänge skall det väl vara dags för skidpremiär inom två månader!!!</p><p></p><p>Efter som jag är sagolikt nöjd med min utrustning som jag köpte i vintras kan jag inte annat än rekommendera den. Ett par Salomon X-Scream Series med 25 mm höga Coulouir Carver plattor är en allroundskida som är svår att slå. Inget för den som vill hasa sig ner för backen, men är det full fart över hela berget oavsett underlag som gäller är skidan svårslagbar (oslagbar). Och du vill väl inte bli ifrånåkt av dina vänner med fast häl?</p><p></p><p>När det gäller bindningar är det en del nytt på gång i vinter, men ett säkert kort är Rottefella Chili som var förra säsongens bästa bindning. Gillar du Garmonts pjäxor tycker jag du skall gå på modellen Super G (hette så förra året i alla fall). Jag har sådana!!! Med dessa höga styva skor kan du utan problem lägga parallellsvängar när benen vägra gå ner i djupa nigningar (och de kommer dom att göra förr eller senare...).</p><p></p><p>Denna utrustning är i klumpigaste laget för den som vill roa sig med toppturer, men i liftbetjänad terräng är det superduper.</p><p></p><p>Om du har ebb i kassan (ovanstående kostar ju en bra slant) tycker jag du i första hand skall satsa på ett par bra pjäxor och ligga lite lågt med skidor. Har du kvar dina XTZ kan du montera telisbindningar på dem och få ett par alldeles utmärkta och lättåkta telisar.</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 4185, member: 13863"] Hej Rödskägg! Jaha... det börjar dra ihop sig till vinter och snö igen. Även om vi har sommarvärme just nu i Borlänge skall det väl vara dags för skidpremiär inom två månader!!! Efter som jag är sagolikt nöjd med min utrustning som jag köpte i vintras kan jag inte annat än rekommendera den. Ett par Salomon X-Scream Series med 25 mm höga Coulouir Carver plattor är en allroundskida som är svår att slå. Inget för den som vill hasa sig ner för backen, men är det full fart över hela berget oavsett underlag som gäller är skidan svårslagbar (oslagbar). Och du vill väl inte bli ifrånåkt av dina vänner med fast häl? När det gäller bindningar är det en del nytt på gång i vinter, men ett säkert kort är Rottefella Chili som var förra säsongens bästa bindning. Gillar du Garmonts pjäxor tycker jag du skall gå på modellen Super G (hette så förra året i alla fall). Jag har sådana!!! Med dessa höga styva skor kan du utan problem lägga parallellsvängar när benen vägra gå ner i djupa nigningar (och de kommer dom att göra förr eller senare...). Denna utrustning är i klumpigaste laget för den som vill roa sig med toppturer, men i liftbetjänad terräng är det superduper. Om du har ebb i kassan (ovanstående kostar ju en bra slant) tycker jag du i första hand skall satsa på ett par bra pjäxor och ligga lite lågt med skidor. Har du kvar dina XTZ kan du montera telisbindningar på dem och få ett par alldeles utmärkta och lättåkta telisar. MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telisar
Tillbaka
Topp