Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6262" data-attributes="member: 10565"><p>Har inte så mycket att säga om skidorna, men läs senaste numret av Åka Skidor, de har ett stort test med telisar. Vidare plast pjäxor är mycket bättre än läder, speciellt för att de är lättare för nybörjare, vidare eftersom de håller fast foten bättre och du får en skarpare sväng. en låg sådan pjäxa är också bra eftersom den går att kombinera med långfärdskridskor(om du är intresserad av det)och är skönare att ha om du gör toppturer. Bindningen bör vara en vanlig vajerbindning eftersom de inte sliter på pjäxan så som en sån där rottfella bindning(dessutom är sådana för jäkliga att passa in foten i). Ja så mycket mer hade väl inte jag att säga och skor skall man alltid prova sig själv fram till. Men det finns säkert folk som vet mer om det här än jag(jag är också relativt ny på telisar).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6262, member: 10565"] Har inte så mycket att säga om skidorna, men läs senaste numret av Åka Skidor, de har ett stort test med telisar. Vidare plast pjäxor är mycket bättre än läder, speciellt för att de är lättare för nybörjare, vidare eftersom de håller fast foten bättre och du får en skarpare sväng. en låg sådan pjäxa är också bra eftersom den går att kombinera med långfärdskridskor(om du är intresserad av det)och är skönare att ha om du gör toppturer. Bindningen bör vara en vanlig vajerbindning eftersom de inte sliter på pjäxan så som en sån där rottfella bindning(dessutom är sådana för jäkliga att passa in foten i). Ja så mycket mer hade väl inte jag att säga och skor skall man alltid prova sig själv fram till. Men det finns säkert folk som vet mer om det här än jag(jag är också relativt ny på telisar). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Tillbaka
Topp