Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TeleCat" data-source="post: 6265"><p>Gratulerar till valet att børja med telisar!</p><p></p><p>Jag hævdar att man ska børja åka med en mjukare læderpjæxa. Ser gång på gång mænniskor som børjat med hårda høga plastpjæxor, raka i kroppen, armarna rætt ut osv. Allihopa åker likadant! Det finns 1000 stilar, och jag ska inte sæga vad som ær rætt eller fel, jag kan bara tala om vad som ær mer eller mindre effektivt. Jag har två vænninor som har børjat åka samtidigt, den ena køpte Garmont, den andra øvertog mina gamla Asolo Extreme. Garmonttjejen har svårt att stå riktigt på skidan- i pisten går det hyfstat, men nær det børjar bli uppåkt och guppigt har hon inte en chans. Hon med læderpjæxan har en helt annan position med kroppen, mera "låg" och flexar det fræmre knæt bættre, vilket innebær att hon klarar att åka æven nær det børjar bli uppåkt.</p><p>Mitt råd: om du kan, køp en begangnad læderpjæxa, ta en teliskurs och hitta din stil. Investera sedan i ett par bra plastpjæxor och ett par skidor som passar din åkning så kommer du att bli oslagbar! Angående pjæxor kan jag sæga att Garmont passar den lite bredare foten, scarpa ær tajtare. Och før guds skull KØP INTE FØR STORT!!! Jag kør med scarpa, och dem rekommenderar jag å det varmaste. Det enda negativa var att det tog ett "par" åktimmar att få dem mjuka i flexet...</p><p>Till sist det allra viktigaste: Det ær DU som bestæmmer vad du anser passar dig, før allt handlar om att ha kul!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TeleCat, post: 6265"] Gratulerar till valet att børja med telisar! Jag hævdar att man ska børja åka med en mjukare læderpjæxa. Ser gång på gång mænniskor som børjat med hårda høga plastpjæxor, raka i kroppen, armarna rætt ut osv. Allihopa åker likadant! Det finns 1000 stilar, och jag ska inte sæga vad som ær rætt eller fel, jag kan bara tala om vad som ær mer eller mindre effektivt. Jag har två vænninor som har børjat åka samtidigt, den ena køpte Garmont, den andra øvertog mina gamla Asolo Extreme. Garmonttjejen har svårt att stå riktigt på skidan- i pisten går det hyfstat, men nær det børjar bli uppåkt och guppigt har hon inte en chans. Hon med læderpjæxan har en helt annan position med kroppen, mera "låg" och flexar det fræmre knæt bættre, vilket innebær att hon klarar att åka æven nær det børjar bli uppåkt. Mitt råd: om du kan, køp en begangnad læderpjæxa, ta en teliskurs och hitta din stil. Investera sedan i ett par bra plastpjæxor och ett par skidor som passar din åkning så kommer du att bli oslagbar! Angående pjæxor kan jag sæga att Garmont passar den lite bredare foten, scarpa ær tajtare. Och før guds skull KØP INTE FØR STORT!!! Jag kør med scarpa, och dem rekommenderar jag å det varmaste. Det enda negativa var att det tog ett "par" åktimmar att få dem mjuka i flexet... Till sist det allra viktigaste: Det ær DU som bestæmmer vad du anser passar dig, før allt handlar om att ha kul!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Tillbaka
Topp