Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6267" data-attributes="member: 10565"><p>MM, Katta, Maria och Andreas!</p><p></p><p>Tack för era kunniga och spännande tips. Kanske är det så att telisåkare delar en mer gedigen alpkultur och en stark gemenskap? Det är i vart fall min erfarenhet att ni som grupp har bättre kunskaper om teori och praktik på berget än många andra vi träffar i pisten. Man får helt enkelt "intelligenta" svar.</p><p></p><p>Det här med pjäxor verkar vara intressant, det finns flera teorier. Jag tycker jag lyckades bra på låga. Jag körde mina endast med kardborrebandet över vristen åtdraget och känner en viss njutning i att "fladdra" lite med fötterna. Det är i sanning en tjusning att få fast kanten och känna hur det "fladdriga" helt plötsligt blir lugnt och stadigt som en klippa. </p><p></p><p>Elan verkar duktiga på telisar. Jag har kört en hel del Elan i pisten så det känns "märkestroget".</p><p></p><p>Som sagt tack för era trevliga brev och ha en skön säsong!</p><p></p><p>/P</p><p></p><p>P.S Om ni har några tekniktips till en lättlärd nybörjare vore jag tacksam. Jag behärskar röd pist, åker lågt och kan initiera svängen bra. Hur sätter jag kanten på ett enkelt sätt och får högsta tryck i varje sväng? D.S</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6267, member: 10565"] MM, Katta, Maria och Andreas! Tack för era kunniga och spännande tips. Kanske är det så att telisåkare delar en mer gedigen alpkultur och en stark gemenskap? Det är i vart fall min erfarenhet att ni som grupp har bättre kunskaper om teori och praktik på berget än många andra vi träffar i pisten. Man får helt enkelt "intelligenta" svar. Det här med pjäxor verkar vara intressant, det finns flera teorier. Jag tycker jag lyckades bra på låga. Jag körde mina endast med kardborrebandet över vristen åtdraget och känner en viss njutning i att "fladdra" lite med fötterna. Det är i sanning en tjusning att få fast kanten och känna hur det "fladdriga" helt plötsligt blir lugnt och stadigt som en klippa. Elan verkar duktiga på telisar. Jag har kört en hel del Elan i pisten så det känns "märkestroget". Som sagt tack för era trevliga brev och ha en skön säsong! /P P.S Om ni har några tekniktips till en lättlärd nybörjare vore jag tacksam. Jag behärskar röd pist, åker lågt och kan initiera svängen bra. Hur sätter jag kanten på ett enkelt sätt och får högsta tryck i varje sväng? D.S [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Tillbaka
Topp