Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6268" data-attributes="member: 10565"><p>Som nämndes tidigare är telispjäxor väldigt, för att inte säga extremt, dyra. Vilket är en stor anledning till att välja plastpjäxor, som du har möjlighet att utvecklas med. Dessutom slipper du kladda med skofett, vilket är A&O med läderpjäxor. Själv använder jag Scarpa T2, som sitter som Birkenstock på foten, kan jag varmt rekommendera. </p><p>Vidare vad det gäller skidor, beror det på vad man har för ambitioner med skidåkningen. Utifrån egna erfarenheter, så tror jag att större delen av åkningen sker på/kring en skidanläggning. Då finns det bara ett alternativ, carvingskidor. Dessa är klart mer fartstabila, bättre isgrepp och har ett roligare beteende än traditionella telisskidor.</p><p>Några bra exempel Atomic Betacarve, Olin Mastercarve, K2 Totally Piste.</p><p>Åker man större delen på topptur kanske man bör välja något annat.</p><p>Angående bindingar, vill jag varmt rekommendera Pitbullbindingen(trots tidigare inlägg). Väljer du den senare modellen är barnsjukdommarna åtgärdade och plattor på 12mm ingår. Själv upplever jag pitbullbindingen att sitta bättre än en vanlig kabelbinding. Ju hårdare du kör dessto bättre sitter bindingen.</p><p>//Kör Hårt & Lycka till </p><p> MasterCarve</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6268, member: 10565"] Som nämndes tidigare är telispjäxor väldigt, för att inte säga extremt, dyra. Vilket är en stor anledning till att välja plastpjäxor, som du har möjlighet att utvecklas med. Dessutom slipper du kladda med skofett, vilket är A&O med läderpjäxor. Själv använder jag Scarpa T2, som sitter som Birkenstock på foten, kan jag varmt rekommendera. Vidare vad det gäller skidor, beror det på vad man har för ambitioner med skidåkningen. Utifrån egna erfarenheter, så tror jag att större delen av åkningen sker på/kring en skidanläggning. Då finns det bara ett alternativ, carvingskidor. Dessa är klart mer fartstabila, bättre isgrepp och har ett roligare beteende än traditionella telisskidor. Några bra exempel Atomic Betacarve, Olin Mastercarve, K2 Totally Piste. Åker man större delen på topptur kanske man bör välja något annat. Angående bindingar, vill jag varmt rekommendera Pitbullbindingen(trots tidigare inlägg). Väljer du den senare modellen är barnsjukdommarna åtgärdade och plattor på 12mm ingår. Själv upplever jag pitbullbindingen att sitta bättre än en vanlig kabelbinding. Ju hårdare du kör dessto bättre sitter bindingen. //Kör Hårt & Lycka till MasterCarve [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Tillbaka
Topp