Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6270" data-attributes="member: 10565"><p>En kommentar angående Black Diamond Pittbull. I pist har jag aldrig haft några problem med mina Pittbull fastän jag stundom drar på ganska hårt... I tung/brant snö har jag dock vid flera tillfällen råkat ut för självutlösning! Skon har helt enkelt hoppat ur bindningen! Detta har mestadels skett vid hoppsvängar och är mycket mycket irriterande! (Tung offpist på EN telemarksskida är SVÅRT och leder snabbt till fall!)</p><p></p><p>I skåran som finns i bindningen samlas lätt snö som gärna fryser till. När detta skett går inte kabeln ner ordentligt i spåret utan klämms under foten... Jag misstänker starkt att detta kan ha ett samband med att jag tappar skidan. Jag provade att "spänna" åt bindningen extra hårt vilket slutade med att "hälfästet" gick sönder när jag satte på mig skidan. Ridå!</p><p></p><p>Detta är anledningen till att jag inte direkt älskar Pittbullen. (Jag har den nya versionen Pitbull 2)</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6270, member: 10565"] En kommentar angående Black Diamond Pittbull. I pist har jag aldrig haft några problem med mina Pittbull fastän jag stundom drar på ganska hårt... I tung/brant snö har jag dock vid flera tillfällen råkat ut för självutlösning! Skon har helt enkelt hoppat ur bindningen! Detta har mestadels skett vid hoppsvängar och är mycket mycket irriterande! (Tung offpist på EN telemarksskida är SVÅRT och leder snabbt till fall!) I skåran som finns i bindningen samlas lätt snö som gärna fryser till. När detta skett går inte kabeln ner ordentligt i spåret utan klämms under foten... Jag misstänker starkt att detta kan ha ett samband med att jag tappar skidan. Jag provade att "spänna" åt bindningen extra hårt vilket slutade med att "hälfästet" gick sönder när jag satte på mig skidan. Ridå! Detta är anledningen till att jag inte direkt älskar Pittbullen. (Jag har den nya versionen Pitbull 2) MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telisar
Tillbaka
Topp