Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telismontering...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 62506" data-attributes="member: 13245"><p>Utan att gå in på detaljer, montera så att mitten på telispjäxan hamnar över markeringen (mid boot) på skidan, möjligen 5mm längre fram för att kompensera för telispjäxans längre tåläpp. </p><p></p><p>Det finns en hel del djupare teori här, som gäller både för telis och alpint, men det har jag inte tid för nu. Tillverkarens markering är i allmänhet gott nog. Det finns enligt mig inget som säger att telispjäxan skall sitta på ett annat ställen än alpindito.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 62506, member: 13245"] Utan att gå in på detaljer, montera så att mitten på telispjäxan hamnar över markeringen (mid boot) på skidan, möjligen 5mm längre fram för att kompensera för telispjäxans längre tåläpp. Det finns en hel del djupare teori här, som gäller både för telis och alpint, men det har jag inte tid för nu. Tillverkarens markering är i allmänhet gott nog. Det finns enligt mig inget som säger att telispjäxan skall sitta på ett annat ställen än alpindito. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Telismontering...
Tillbaka
Topp